دو زندانی سیاسی کُرد در سلول انفرادی نگهداری می‌شوند

23312 23314آژانس کُردپا: فشار مسئولان زندان‌های حکومت اسلامی ایران بر فعالین سیاسی کُرد همچنان ادامه دارد و این زندانیان در شرایط طاقت‌فرسا نگهداری می‌شوند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک فعال سیاسی که در زندان میناب محبوس می‌باشد با دستور دادستانی این شهر از انتقال به مراکز درمانی بندرعباس جلوگیری گردید.

افشین سهراب‌زاده که در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان زندان مرکزی میناب از ١٩ آبان‌ماه دست به اعتصاب زده بود، از روز دوشنبه‌ی گذشته بار دیگر به زندان بازگردانده شده است.

افشین سهراب‌زاده، تیرماه ٩٢ در اعتراض به بدی شرایط زندان خودکشی کرده بود
این فعال کُرد به بیمارستانی در بیرون زندان میناب انتقال یافت اما برخلاف توصیه‌ی پزشکان مبنی بر اعزام به بندرعباس، آنچنان که کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران اعلام کرده؛ هم‌اکنون در سلول انفرادی بسر می‌برد.

تأیید بیماری سرطان افشین سهراب‌زاده اهل کرمانشاه از سوی پزشکی قانونی زندان میناب در حالی است که دادستان این شهر مخالف هر گونه معالجه در خارج میناب می‌باشد.

منبع یادشده به نقل از یک فعال حقوق‌بشر کُرد اعلام کرد: مسئولان زندان، سهراب‌زاده را برای تنبیه به سلول انفرادی منتقل کردند.
افشین سهراب‌ز٢٥ه به ٢٥ سال حبس همراه با تبعید محکوم شده است.

علی مردای اهل مریوان دیگر زندانی سیاسی کُرد محبوس در میناب 16 مدت ١٦ روز را در سلول انفرادی سپری کرده بود، روز گذشته به بند عمومی بازگردانده شد.

علی مرادی سابقه ٥ سال زندان در سال ٧٧ را دارد
وی که به ٣٠ سال زندان محکوم گشته پس از اعتراض به عدم درمان افشین سهراب‌زاده، از روز ۱۸ آبان‌ماه سال جاری به سلول انفرادی منتقل شده بود.

همزمان با انتشار این اخبار، گزارش رسیده که شورش آینه از شهروندان کُرد مهابادی همچنان با گذشت نزدیک به ٢ ماه از بازداشتش در سلول انفرادی اداره اطلاعات ارومیه نگهداری می‌شود.

سایت هرانا خبر داد که خانواده، دوستان و نزدیکان این شهروند کُرد از سرنوشت شورش آینه‌بوکانی هیچ اطلاعی ندارند و ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺪﮐﻪ ﺍﻭ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﻧﻪ.

مقامات امنیتی حکومت اسلامی ایران در مورد علت بازداشت و اتهامات احتمالی به این شهروند کُرد که در روز عید قربان بازداشت گردیده، تاکنون اطلاعی به خانواده وی نداده‌اند.

طبق نظر محمد سیف‌زاده و دیگر حقوقدانان، سلول انفرادی از مصدایق بارز شکنجه می‌باشد و یک نوع تخلف قضایی محسوب می‌شود.