عدم ارائه مجوز و شکستن حریم خصوصی منازل روستایی کُردنشین توسط نیروی انتظامی

23340آژانس کُردپا: نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران در شهر پاوه، اقدام به جمع‌آوری دیش ماهواره‌های روستای “نیسانه” کردند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صبح روز چهارشنبه پنجم آذرماه، نیروهای کلانتری نوسود به روستای “نیسانه” از توابع شهر پاوه رفته و با جمع‌آوری دیش‌های ماهواره‌ساکنین این روستا اقدام به توقیف آنها کرده‌اند.

به گفته‌ی ساکنین روستای نیسانه، نیروهای کلانتری بدون ارائه مجوز قانونی، به پشت بام منازل مسکونی آنان رفته و دیش‌های ماهواره‌ها را جمع‌آوری کردند.

گفته می‌شود، فردی به نام “سروان قادری” اهل روستای “نجار” از توابع شهر پاوه فرماندهی این نیروها را عهده‌دار بوده است.

یکی از شهروندان این روستا به خبرنگار کُردپا اعلام کرده است: این شخص نظامی، نقشی اساسی در آزار و اذیت ساکنین این منطقه را دارد.

علی‌رغم مخالفت برخی شخصیت‌های سیاسی و اعضای مجلس اسلامی در جمع‌آوری ماهواره و نحوه‌ی اقدامات صورت گرفته، اما مقامات نیروی انتظامی از ادامه‌ی ضبط و مصادره‌ی گیرندهای ماهواره خبر می‌دهند که دامنه‌ی چنین اقداماتی در مناطق کُردنشین ایران، به سبب پخش شبکه‌های ماهواره‌ای متعلق به احزاب و گروه‌های سیاسی اپوزسیون و نیز شبکه‌های تلویزیونی اقلیم کُردستان عراق، بسیار گسترده می‌باشد.

همزمان نهادهای امنیتی و نظامی با ارسال پارازیت مشکلاتی را برای پخش شبکه‌های ماهواره ایجاد می‌کنند.

طی چند سال گذشته، حکومت اسلامی ایران از سوی نهادهای بین‌المللی به عنوان ناقض حقوق شهروندان و سانسور آزادی و رسانه‎ها شناخته شده است.