اقدام به خودکشی سه کارگر بیکار شده معدن طلای آق‌دره

timthumb (12)خبرگزاری هرانا – سه نفر از کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره در استان آذربایجان غربی، شب گذشته (شنبه) در محوطهٔ معدن دست به خودکشی زدند.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا؛ «حوالی ساعت ۸ شب گذشته، سه نفر از کارگران اخراجی معدن طلای آق دره در شهرستان تکاب که اسامی دو نفر از آنان بنامهای، «ی. ک» «ی. ر» است در اعتراض به از دست دادن شغلشان دست به خود کشی زدند».

براساس گفته‌های کارگرانی که در معدن حضور داشته‌اند؛ شب گذشته یکی از مصدومان به دلیل شدت جراحت در بیمارستان شهدای تکاب از ناحیه شکم مورد جراحی قرار گرفت که هم اکنون در بخش عمومی بیمارستان بستریست اما دو کارگر دیگر که جراحتشان سطحی بود بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

اقدام به خودکشی کارگران بیکار شده معدن طلای آق دره در حالی است که صبح روز گذشته گروهی از کارگران این واحد معدنی در اعتراض به اخراج ۳۵۰ نفر از همکارانشان در محوطه این معدن تجمع کرده بودند؛ این تجمع تا ساعت هشت شب ادامه داشت و پس از آن کارگران مورد نظر که صبر و تحمل خود را از دست داده بودند اقدام به خودکشی کردند.

به گفته کارگران این معدن با وجود آنکه روز گذشته برخی مسئولان شهرستان تکاب برای پیگیری موضوع درجمع کارگران اخراجی معترض حضور داشتند اما در ‌‌‌نهایت کارفرما توجهی به خواسته‌های تجمع کنندگان نکرد.

منابع ایلنا همچنین از برگزاری جلسه ویژه‌ای خبر می‌دهند که قرار است در رابطه با وضعیت پیش آمده حوالی ظهر امروز با حضور نمایندگان کارگران اخراجی و مسئولان شهرستان تکاب برگزار شود.