کشته‌شدن 3 کولبر کورد در مناطق مختلف ارومیه در کمین نیروهای پاسدار

e8c3dce344b7f7274fb0a4b5e6a4b16e_w300خبرگزاری فرات؛ کشتن کولبران و کاسبکاران کورد در مناطق مرزی شرق کردستان بدست پاسداران رژیم ایران همچنان ادامه دارد. در دو منطقه «سوما و کلارش» در استان ارومیه شرق کردستان, 2 کولبر دیگر به ضرب گلوله نیروهای پاسدار جان خود را از دست دادند. یک کولبر هم در منطقه سردشت به ضرب گلوله مستقیم نیروی انتظامی جان باخت.

یک منبع محلی از منطقه سومای ارومیه به خبرگزاری فرات گفت:«در روز 22 می در حومه روستای «حسنیه» واقع در منطقه سوما در ارومیه, وقتی که شماری از کولبران کورد از آن منطقه عبور می‌کنند, نیروهای سپاه پادگان «پاتیر» علیه آنها کمین می‌کنند و کولبران را به گلوله می‌بندند. یکی از کولبران به نام «عیسی سیدی» 32 ساله 30 گلوله به بدنش اصابت می‌کند و جان خود را از دست می‌دهد.»

همچنین گزارشگر فرات در ارومیه گفت:«در روز 26 می هم در حومه روستای «کانی‌اورمان» در نزدیکی روستای «سرشیو» واقع در منطقه «کلارش» ارومیه, عده‌ای از کولبران کورد به کمین نیروهای پاسدار می‌افتند که یک کولبر به نام «بیات» که به نام فامیلی وی اشاره‌ نشده, به ضرب گلوله پاسداران کشته می‌شود, 2 تن زخمی و 1 تن دیگر به اسارت پاسداران درمی‌آید.»

شایان ذکر است که نیروی انتظامی رژیم در 27 ماه هم در منطقه «شیلانی» سردشت به شماری از کاسبکاران یورش بردند که بر اثر آن یک کولبر به نام «زانکو قربان» جان خود را از دست داد.

بنا به آمار خبرگزاری فرات در ماه می 16 کولبر و کاسبکار کورد در مناطق مختلف شرق کردستان در پی تیراندازی مستقیم نیروهای رژیم ایران جان خود را از دست داده‌اند.