سه جوان کُرد منجمله یک دانشجو و دو دختر خودکشی کردند

19206آژانس کُردپا: آمارها حاکی از افزایش خودکشی در میان جوانان به ویژه تحصیل‌کرده‌ها در کُردستان ایران می‌باشد و در این رابطه، سه دختر و پسر کُرد دست به خودکُشی زدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز قبل، یک دانشجوی کُرد به نام پژمان پاک‌نظر از طریق حلق‌آویز نمودن به طناب‌دار اقدام به خودکشی کرده است.

گفته می‌شود، جسد این دانشجوی اهل مهاباد توسط خانواده‌اش در یکی از اتاق‌های خانه پیدا شده است.

تالحظه انتشار این خبر، دلیل و انگیزه اصلی خودکشی پژمان پاک‌نظر نامعلوم می‌باشد.

همچنین خبرنگار کُردپا در ارومیه گزارش داد که روز دوشنبه‌ی هفته‌ی جاری دختری به نام سهیلا محمدی فرزند عثمان بر اثر سوختگی در بیمارستان این شهر جان سپرد.

این دختر جوان از اهالی روستای “نازناز” بخش مرکزی ارومیه می‌باشد که بنابه مشکلات اجتماعی اواخر هفته‌ی گذشته دست به خودسوزی زده بود.

در روز پنجم بهمن‌ماه نیز دختر جوانی در روستای “زیوه” به دلیل مشکل مشابهی در منزل اقدام به خودسوزی می‌کند که هم‌اکنون در بیمارستان ارومیه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.
خبرنگار کُردپا هویت این دختر کُرد را زیور هناره فرزند مدیر اعلام کرده است

سعدی پیوندی، کارشناس مسائل آموزشی معتقد است نظام آموزشی ایران خود یکی از دلایل “افسردگی جوانان” و در نهایت خودکشی است.

پیوندی در مصاحبه با “دویچه‌وله فارسی” می‌گوید: “درباره تأثیر نظام آموزشی بر پدیده خودکشی در ایران، می‌توان از دو زاویه نگاه کرد. از زاویه عملکرد نظام آموزشی روی جوانان برای نمره آوردن و موفق شدن فشار است. به‌خصوص مسئله کنکور، از همان سال اول دبستان همه نگاه‌ها معطوف به قبول شدن یا نشدن در کنکور است. در سال‌های گذشته شاهد خودکشی ‌افرادی بعد از اعلام نتایج کنکور بوده‌ایم”.

سال ٩٢، وزارت علوم طی گزارشی اعلام کرده بود: در هرسال به‌طور متوسط نزدیک به ٤ هزار دانشجو در ایران به زندگی خود پایان می‌دهند.

در ایران از هر ٣٠ حالت خودکشی در میان دانشجویان، ٨ حالت پسر و ٢٢ حالت دیگر دختر می‌باشند.

بنا به نظر رسمی مشاور وزیر علوم در مصاحبه با خبرگزاری‌های حکومتی ایران، خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان است.