جوانرود/ خروج فعال مذهبی، تهدید و فشار خانواده وی را منجر شد

24449آژانس کُردپا: خانواده یک زندانی عقیدتی اهل جوانرود، پس از خروج وی از ایران با فشار نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران مواجه شده‌اند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، جمال سلیمانی زندانی عقیدتی اهل جوانرود که یک ماه قبل با تودیع وثیقه ٨٠٠ میلیونی به مرخصی آمده بود به دلیل تهدید نیروهای امنیتی مجبور به ترک ایران شده و نهادهای امنیتی درصدد مصادره کردن وثیقه تودیع شده در قبال او هستند.

جمال سلیمانی که به ١١ سال زندان محکوم شده بود، پس از سپری نمودن ٥ سال از این حکم، یکماه پیش باتودیع وثیقه چند واحد مسکونی به مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان موفق به اخذ مرخصی شده بود، که پس از بیرون آمدن از زندان ایران را ترک کرد.

گفته می‌شود، این زندانی عقیدتی هنگام مرخصی چندین بار به اداره اطلاعات جوانرود احضار و از سوی نیروهای این دستگاه امنیتی مورد تهدید قرار گرفته بود.

به گفته یک منبع مطلع، نیروهای اطلاعاتی، داماد جمال سلیمانی را به دلیل هر آنچه “تلاش برای اخذ مرخصی این زندانی” تهدید به بازداشت کرده‌اند.

طی چند سال گذشته، فعالان مذهبی در کُردستان با فشار و تهدید نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران روبرو شده‌ و در همین ارتباط، چند روز قبل نیز امام جماعت یکی از روستاهای تابعه شهرستان میاندوآب از سوی مأموران امنیتی بوکان در حوالی شهر بازداشت و مورد “بازجویی صحرایی” قرار گرفته بود.

منابع نزدیک به مکتب قرآن با انتشار تصاویری از علی حسین زاده، اعلام کرده بودند که وی از سوی ٥ مأمور مسلح وزارت اطلاعات وحشیانه مورد ضرب وشتم شدید قرار می‌گیرد و نیروهای اطلاعاتی با تزریق آمپول به این روحانی اهل سنت، نیمه جان و بی رمق وی را در میان گل و لای رها می‌کنند.