اظهارات متناقض مسئولان کشور در مورد بازداشت شدگان نصیر آباد: 20 تن از اعضای جیش العدل در یک خانه تیمی بازداشت شدند

63469429912dc1ccdb06743287acc7c4_Lبه گزارش کمپین فعالین بلوچ حسین علی امیری سخنگوی وزارت کشور در اظهاراتی که سه شنبه 7 بهمن 93 در نشست خبری با خبرنگاران داشت با اشاره به بازداشت 20 نفر از شهروندان بلوچ نصیر آباد سرباز مدعی شد که این افراد وابسته به “جیش العدل” و “در یک خانه تیمی” بازداشت شده اند.

روز یکشنبه 14 دی دستکم 30 نفر از شهروندان بلوچ روستای نصیر آباد صبحگاه هنگامی که در خانه های خود در خواب بودند بازداشت شدند.

پیشتر شهریاری نماینده زاهدان در گفتگو با عصر هامون هرگونه ارتباط بازداشت شدگان با گروه مسلح “جیش العدل” را رد کرده بود و آنها را “باندی در داخل خاک ایران” و “خطرناک تر” عنوان کرده بود.

از سوی دیگر بنابر اظهارات خانواده های بازداشت شدگان و منابع محلی کلیه بازداشت شدگان در منازل مسکونی خود بازداشت شده و هر گونه “تبانی” آنها برای “تشکیل گروه تروریستی” و “عملیات تروریستی” و بازداشت آنها در یک خانه تیمی را رد کرده بودند.

در همین زمینه مولوی محمد عمر ملازهی استاد دارالعلوم رحمانیه نصیر آباد در گفتگو با “فعالین بلوچ” ضمن رد “بازداشت آنها در خانه تیمی” گفت: بازداشت شدگان از خانواده های مختلف و در منازل مسکونی متعلق به خود در روستای نصیر اباد هنگامی که خواب بوده اند در یورش ماموران سپاه و وزارت اطلاعات بازداشت شده اند.”

این بازداشت شدگان در اظهارات متناقض مسئولان گاهی به جیش العدل و گاهی به یک گروه تروریستی مستقل در داخل کشور نسبت داده شده اند اما خانواده ها هر دو ادعا را رد کرده و بازداشت شدگان را شهروندان عادی با شغل های چون دانشجو، کارمند و کسبه و کارگر معرفی کرده اند و در نامه های سرگشاده به مسئولان خواستار آزادی آنها شده اند.

گفتنی است با گذشت بیش از 20 روز از بازداشت این افراد تا کنون هیچ ملاقات و تماس تلفنی با خانواده های خود نداشته و از وضعیت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.