برخلاف وعده ها، برزان محمدی، کماکان در بند زندانیان خشن فشافویه به سر می برد

، برزان محمدی، زندانی سیاسی و هم بندی علیرضا شیرمحمدعلی که اخیرا در زندان به قتل رسید، علیرغم وعده های مسئولین جهت انتقال کماکان در زندان تهران بزرگ و در بند زندانیان خشن نگهداری می شود.

این در حالی است که پیشتر گزارشاتی مبنی بر انتقال این زندانی به زندان اوین منتشر شده بود. با این حال در نتیجه تحقیقات میدانی هرانا محرز شد برزان محمدی، به زندان اوین منتقل نشده و در همان بند سابق خود در زندان تهران بزرگ (فشافویه) به سر میبرد.

یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “به مادر علیرضا شیرمحمدعلی گفته شده بود که برزان، هم‌بندی فرزندش به زندان اوین منتقل شده است در صورتی که بعدها مشخص شد این موضوع کذب بوده است”.

لازم به ذکر است برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. این شهروند ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و در نتیجه آن به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

برزان محمدی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۷ در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه علیرضا شیرمحمدعلی، دیگر زندانی محبوس در این اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده بودند. اعتصاب غذای این زندانی سیاسی بیشتر از دو ماه طول کشید.هرانا ۲ تیر