همزمان با پایان حبس؛ گشودن پرونده جدید علیه سیامک میرزایی

چهارشنبه ۵ تیرماه ۱۳۹۸، جلسه بازپرسی سیامک میرزایی در شعبه ۶ دادسرای اوین برگزار شد.

بک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “طی جلسه بازپرسی سیامک میرزایی در شعبه ۶ دادسرای اوین، اتهام “تبلیغ علیه نظام” از طریق تماس تلفنی و همچنین اعتصاب غذا در زندان علیه وی مطرح و قرار ۳۰ میلیون تومانی برای وی صادر شد”.

طرح اتهامات جدید علیه سیامک میرزایی در حالی صورت گرفته است که مدت محکومیت وی روز جمعه ۷ تیرماه پایان می‌یابد. همین امر این نگرانی را به وجود آورده است که با صدور حکم جدید علیه ایشان از آزادی وی جلوگیری شود.

آقای میرزایی روز گذشته با دریافت ابلاغیه‌ای به شعبه ۶ دادسرای اوین احضار شده بود. نزدیکان وی دلیل احتمالی این احضار را “اجرای حکم یک سال تبعید وی به شهرستان طبس” عنوان کرده بودند.

لازم به یادآوری است سیامک میرزایی در تاریخ ۲۳ تیرماه ۹۵، در پارس‌آباد مغان بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد.

این فعال ترک سپس به استناد ماده ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی مبنی بر “عضویت در گروه و دستجات علیه امنیت داخلی” به تحمل  ۳ سال حبس تعزیری و ۱ سال اقامت اجباری در شهرستان طبس محکوم شد. این حکم در اسفندماه ۹۶ توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

آقای میرزایی در سال ۹۶ در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده خود دست بهاعتصاب غذا زده بود و پس از ۱۸ روز در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۳۹۶، با تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داده بود. وی همچنین در بهمن ماه سال گذشته نیز به مناسبت روز جهانی زبان مادری به همراه چهار زندانی دیگر دست به اعتصاب غذای ۵ روزه زده بود.

سیامک میرزایی دانشجوی محروم از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است که پیشتر در سال ۱۳۹۰ در خصوص پرونده دیگری به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.هرانا ۵ تیر