حسن عبیات به طور ناگهانی به زندان سپیدار اهواز منتقل شد.

حسن عبیات یک زندانی محکوم به اعدام که در زندان شیبان اهواز محبوس بود به طور ناگهانی به زندان سپیدار اهواز منتقل شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ، به نقل از فعالان حقوق بشری اهواز خبرهائى از درون زندان شیبان مبنى برانتقال حسن عبیات به زندان سپیدار جهت اجراى حکم اعدام به بیرون درز شده است.

بنا به گفته بستگان حسن عبیات: «چند روزى است که حسن را از زندان شیبان به زندان سپیدار اهواز منتقل کردند اما از دلیل این انتقال اطلاعى نداریم، بقیه افراد همپرونده حسن عبیات در زندان شیبان بسر مى برند».

حسن عبیات متولد ۱۳۵۷، متاهل از اهالى شهر حمیدیه در دى ماه ۱۳۹۰ توسط اداره اطلاعات اهواز همراه خالد عبیداوی، عیدان بیت سیاح، جاسم ساعدی، رضا عبیداوی و جلیل نعامی بازداشت شد.

در شعبه اول دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی فرهادوند این افراد به اتهام محاربه با خدا و افساد فی الارض، تاسیس تشکیلات مخالف با جمهوری اسلامی و ارتباط با خارج و اقدام علیه امنیت کشور محاکمه شدند.
بعد از محاکمه و تجدید نظر حکم این شش فعال عرب اهوازی به آنها ابلاغ شد که طی آن حسن عبیات به اعدام محکوم شده بود.جوانه ها ۹ تیر