تعداد مصدومان طوفان گرد و خاک در سیستان و بلوچستان به ۲۱۵ نفر رسید

۱۵ تیرماه ۱۳۹۸، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از افزایش شمار مصدومان تا رقم  ۲۱۵ نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از طوفان گرد و خاک در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

عبدالرحمن شهنوازی گفت: “این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان به بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و پایگاه‌های اورژانس مراجعه کردند”.

وی اعلام کرد: “۵۰ نفر از این افراد بستری و ۱۶۵ نفر به صورت سرپایی درمان شدند”.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش شدت طوفان در روز جاری ادامه داد: “بیشترین سرعت طوفان روز چهاشنبه و جمعه در سیستان ثبت شد به طوری که به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید. طوفان غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به پنج هزار و ۹۱۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۳۹ برابر حد مجاز رسید”.

لازم به یادآوری است روز پنجشنبه هفته گذشته، عبدالرحمن شهنوازی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود ۱۱۹ نفر به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از طوفان گرد و خاک راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها شده اند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است که علت اصلی بروز طوفان در این منطقه خشک شدن تالاب بین المللی هامون است. ایرنا ۱۶ تیر