اقدام به خودکشی یک کارگر شهرداری در آبادان

دوشنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۸، یک کارگر شهرداری در آبادان که در اعتراض به پرداخت نشدن حق بیمه‌اش قصد پرتاب کردن خود از پنجره ساختمان شهرداری این شهر و اقدام به خودکشی داشته است با حضور نیروهای انتظامی از خودکشی منصرف شد.

این کارگر شهرداری منطقه ۲ آبادان گفت: “حدود ۲۰ ماه است حق بیمه‌ام از سوی شهرداری پرداخت نشده است، این در حالی است که همسر بیمارم در بیمارستان بستری است و بیمه هزینه درمان وی را تقبل نمی‌کند”.

این کارگر امروز در پی ملاقات با “حسین حمیدپور”شهردار این شهر، خواستار پرداخت حق بیمه اش شده است. او که از سوی مسئولین پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ، خود را به طبقه دوم ساختمان شهرداری رسانده و قصد پرتاب خود از پنجره را داشته است.

مطابق این گزارش، این کارگر شهرداری قبل از اقدام به خودکشی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و خواستار حضور ماموران برای برخورد با شهردار آبادان به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه‌اش شده است.

گفته می‌شود در پی تماس این کارگر با مرکز فوریت‌های پلیس، ماموران نیروی انتظامی در محل حضور یافته و با دخالت این ماموران و تلاش حاضران در محل حادثه، وی نهایتا از اقدام به خودکشی منصرف شده و نجات پیدا کرده است.

لازم به ذکر است کارگران بخش‌های مختلف شهرداری آبادان تاکنون بارها در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود دست به تجمع زده اند.

عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرمایان سبب می‌شود که سازمان تامین اجتماعی دفترچه بیمه درمانی کارگران را تمدید نکند و به همین دلیل بیمارستان‌ها و شرکت‌های بیمه حاضر به پوشش هزینه‌های درمانی کارگران و خانواده‌هاشان نباشند. ایرنا ۲۴ تیر