نگهداری دوماهه محمدصابر ملک رئیسی در قرنطینه زندان مرکزی اردبیل

زندانی سیاسی تبعیدی محمدصابر ملک رئیسی نزدیک دو ماه است که به صورت تنبیهی به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و از تماس تلفنی و ملاقات محروم می‌باشد.

این زندانی سیاسی که در سن ۱۷ سالگی بازداشت و اکنون در نهمین سال تحمل حبس ۱۵ ساله خود می باشد، از روز یکشنبه ۵ خرداد ماه ۹۸ پس از بازگشت از دادگاه تجدیدنظر به قرنطینه (بند ۸ این زندان) که محل زندانیان بی‌تعادل و تنبیهی است منتقل شده گردید. مسئولان زندان مرکزی اردبیل با وجود گذشت نزدیک به دو ماه هنوز او را از قرنطینه به بند عمومی منتقل نکرده‌اند.

طی این مدت صابر ملک رئیسی، از تماس تلفنی با خانواده محروم بوده است. خانواده این زندانی به دلیل دوری مسیر و سالخوردگی قادر به طی این مسیر و ملاقات فرزندشان نیستند. در ابتدای انتقال به وی گفته شده بود که بنابر حکم قضایی این انتقال صورت گرفته اما پس از مدتی مشخص گردید که مسئولان زندان بدون حکم و به بهانه های واهی وی را به قرنطینه منتقل کرده اند.

شایان ذکر است که در اواخر سال ۹۷ برای محمدصابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان اردبیل در حالی که نهمین سال از دوره محکومیت ۱۵ ساله خود را به صورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می‌کرد، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام پرونده سازی شده و به ۶ ماه زندان محکوم شده است.
او و زندانی سیاسی دیگری به نام شیراحمد شیرانی در فروردین ماه ۹۸ از بابت بخش دوم این پرونده به دادگاه احضار شده بودند.
این دو زندانی در سال ۹۷ با پرونده سازی تحت عنوان «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» از طریق نشر اخبار خود و سایر زندانیان در «شبکه های معاند در جهت تخریب نظام» روبرو و حدود سه ماه در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان محبوس بودند.
محمد صابر ملک رئیسی، زندانی سیاسی بلوچ در سال ۸۸ در حالیکه که ۱۷ سال بیشتر نداشت دستگیر و در اداره اطلاعات زندان زاهدان تحت شکنجه و فشار قرار گرفت. وی به ۱۵ سال زندان در تبعید محکوم شد. به گفته خودش این محکومیت بر اساس اعترافات اجباری تحت فشار انجام گرفته است. کمپین فعالین بلوچ ۳۰ تیر