کارگران سد ژاوه سنندج بیش از چهار ماه حقوق دریافت نکردەاند

4962کوردستان میدیا: شرکت‌های پیمانکاری “معتبر” و “ژیان” که پروژەی ساخت سد ژاوه در منطقەی “ژاورود” سنندج را به عهده دارند مدت چهار ماه است که حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، بیش از ٣٠٠ کارگر سد “ژاوه” سنندج که هم‌ اکنون در این پروژه مشغول به کار هستند بیش از چهار ماه است که حقوق خود را دریافت نکردەاند و این مشکل باعث شدە است که کارگران کار خود را رها کنند.

کارگران سد ژاوه، روزانه نزدیک به ٩ ساعت کار می‌کنند و این در حالی است که با توجه به قراردادی که مسئولین با کارگران منعقد می‌کنند باید وعده غذایی نهار را برای آنان تامین کنند اما شرکت‌های پیمانکاری نامناسبت‌ترین غذا را برای آنان آماده کرده که این نیز باعث شدە است که کارگران مجبور شوند غذای نهار را خودشان تامین کنند.

پروژەی سد ژاوه سنندج در نزدیکی روستای “درکوله” از توابع سنندج واقع شدە است و مدت ٤ سال است که چند شرکت پیمانکار، ساخت این پروژه را به عهده گرفتەاند.

طی چند سال اخیر، مسئولین همواره برای کارگران و اهالی این منطقه مشکلاتی را ایجاد کردەاند.

مسئولین شرکت‌های پیمانکاری “معتبر” و “ژیان” که اکثر آنان از افراد وابسته به رژیم هستند، تاکنون بدون هیچ‌گونه دلیل مشخصی، چندین کارگر کُرد این سد را از کار برکنار و بیکار نمودەاند.