احضار زندانی عقیدتی به دادگاه، نگرانی خانواده و بستگان وی را درپی داشت

zzzیک زندانی عقیدتی محکوم به اعدام اهل سنندج که در زندان رجایی شهر کرج در بازداشت بسر می‌برد به دادگاه انقلاب فراخوانده شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز دوشنبه چهارم اسفندماه، حامد احمدی فرزند حبیب‌الله زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر، به دادگاه احضار گردید.

به گفته یک منبع مطلع، احضار این زندانی عقیدتی به دادگاه، نگرانی خانواده و بستگان این زندانی را درپی داشته است.
این منبع افزود: بار دیگر نیز این زندانی عقیدتی را به بهانه “اعزام به دادگاه”، برای اجرای حکم اعدام برده بودند.
تا لحظه انتشار این خبر، دلیل احضار این زندانی عقیدتی محکوم به اعدام به دادگاه نامعلوم می‌باشد.
24955
حامد احمدی فرزند حبیب‌الله زندانی عقیدتی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر، به دادگاه احضار گردید
حامد احمدی به‌همراه جمشید و جهانگیر دهقانی و کمال ملایی در سال ١٣٨٨ بازداشت و مدت ١٠ روز در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج تحت بازجویی و شکنجه بودند و سپس در بیست و سوم بهمن‌ماه سال ١٣٨٨ از سوی شعبه‌ی بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران بدون داشتن وکیل در دادگاه چند دقیقه‌ای، محکوم به حکم اعدام شدند.
دادگاه انقلاب تهران این چهار شهروند کُرد را به اتهام “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” به اعدام محکوم کرده است.
پیشتر، یکی از زندانیان زندان قزلحصار به خبرنگار کُردپا گفته بود: ” پرونده‌ی این چهار زندانی دارای نقص‌هایی بوده است و می‌بایست دوباره محاکمه شوند، اما حکم‌صادره برای آنان در بیست و دوم مردادماه سال جاری از سوی دیوان عالی کشور تأیید و هم‌اکنون در بخش اجرای احکام شعبه‌ی یکم دادسرای “مقدس” تهران در آستانه‌ی اجرا می‌باشد”.
خردادماه سال جاری نیز، حامد احمدی، جمشید و جهانگیر دهقانی و کمال ملایی که جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر به زندان قزلحصار انتقال یافته بودند، ٣٩ روز دست به اعتصاب غذا زدند و این زندانیان پس از انتقال به زندان رجایی شهر به اعتصاب غذای خود پایان داده بودند.