زندانیان زاهدان: پرونده نقض حقوق‌بشر ایران به شورای امنیت ارجاع شود

11911 زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان با انتشار بیانیه‌ای، اعدام زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه توسط حکومت اسلامی ایران را محکوم کردند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دوازده تن از زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان با صدور بیانیه‌ای اعدام زندانیان سیاسی کُرد در زندان ارومیه را محکوم و خواهان ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شدند.

در این بیانیه آمده است: سوال‌مان از مدعیان حقوق‌بشر و سازمان‌های بین‌المللی این است که مردم ایران تا کی باید شاهد این جنایت‌ها و کشتارها باشند و به نیک می‌دانیم که این اعدام‌ها بار دیگر ماهیت ضدبشری رژیم جمهوری اسلامی را آشکارتر ساخت و بازهم جنایتی دیگر توسط حکام مرتجع و واپسگرای رژیم را رقم زد و ملت ایران را بیش از پیش غمگین و آزرده ساخت.
نسخه‌ای از بیانیه زندانیان سیاسی زندان زاهدان که برای آژانس خبررسانی کُردپا ارسال گردیده، عینا درپی می‌آید:
با عرض ادب و احترام
اینجانبان، زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان ضمن محکومیت اعدام اخیر، تنی چند از زندانیان سیاسی زندان ارومیه را به محضر گرانقدر ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و این اقدام شنیع و غیرانسانی را محکوم می‌نماییم.
و سوال‌مان از مدعیان حقوق‌بشر و سازمان‌های بین‌المللی این است که مردم ایران تا کی باید شاهد این جنایت‌ها و کشتارها باشند و به نیک می‌دانیم که این اعدام‌ها بار دیگر ماهیت ضدبشری رژیم جمهوری اسلامی را آشکارتر ساخت و بازهم جنایتی دیگر توسط حکام مرتجع و واپسگرای رژیم را رقم زد و ملت ایران را بیش از پیش غمگین و آزرده ساخت.
اینجانبان با دلی پر از درد و اندوه همبستگی و همدردی خود را با خانواده آن شهدا که عاشقانه بوسه بر طناب‌دار زدند اعلام نموده و از مجامع جهانی و سازمان‌های حقوق‌بشری خواستاریم که ضمن محکوم کردن این اعدام‌ها، پرونده حقوق‌بشر ایران را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع نمایند.
بهمن‌ماه ۱۳۹۳
امضاکنندگان : محمدامین آگوشی، ایرج محمدی، ایوب ریگی، عبدالغنی گنگوزه‌ای، شیخ محمد بلوچ زهی، عابد بمپوری، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، جابر آبادیان، جواد آبادیان، نظام‌الدین ملازهی، نعیم بهرام زهی.