سوءمدیریت در سنندج

images (3)افزایش قیمت گاز، مشکلات بهداشتی و آموزشی و نیز سوء مدیریت شهری از سوی ادارات دولتی شهرستان سنندج، زندگی روزانه‌ی شهروندان کُرد را با دشواری و سختی روبرو کرده است.
به گزارش مفا نیوز و به نقل از شاهدان عینی در سنندج، مشکلات و موانع پیش‌رو زندگی روزمره‌ی شهروندان کُرد در سنندج را تحت‌الشعاع قرار داده است.

به گفته‌ی شهروندان سنندجی علی‌رغم پایان فصل سرما در منطقه و کاهش مصرف گاز طبیعی، اما همچنان تعرفه‌ی گازبهای شهروندان با وجود اعتراض مشترکان شهری، روبه افزایش است.
همچنین طی دو ماه اخیر که هوا روبه کاهش دماست، گازبها در حال افزایش بوده و توجیه شرکت گاز این بوده که استفاده از گاز طبیعی شهری در سنندج سیر صعودی داشته است.
از دیگر بخش‌های خدمات عمومی سطح شهر سنندج که با مشکلات و موانع جدی دسته و پنجه نرم می‌کند، نبود امکانات بهداشتی و عدم مدیریت در مراکز درمانی می‌باشد.
دفترچه‌ی بیمه‌ی تأمین اجتماعی از سوی بیمارستان‌ها و داروخانه قبول نمی‌شود و نیز به سبب سهل‌انگاری و عدم نظارت، تاکنون چندین بار وسایل جراحی در بدن بیماران بعد از عمل به‌جا مانده است.
همچنین بنابه گزارش ارسالی، اداره‌ی آموزش و پرورش شهرستان سنندج در نظر دارد که از سال تحصیلی جدید، روستاهایی که کمتر از ۴۰۰ خانوار جمعیت دارند، مدارس مقطع راهنمایی آنها را به سبب کاهش اعتبارات آموزشی تعطیل کند.
از دیگر سو شهروندان سنندجی جهت اخذ پروانه‌ی ساخت و ساز مسکن و تعمیرات منازل مسکونی از سوی شهرداری با مشکل جدی مواجه‌اند و در بسیاری موارد دیده شده که شهرداری بصورت غیر قانونی و با دریافت رشوه از افراد نزدیک و سرمایه‌داران، مجوز ساخت و ساز صادره می‌کنند.
نابودی مزارع و تفریح‌گاه‌های حومه‌ی سنندج از سوی اداره‌ی منابع طبیعی به بهانه‌ی ایجاد مناطق مسکونی یکی دیگر از مشکلات جدی و نگران کننده‌ی شهروندان سنندجی با نهادهای حکومت است.