نامه جمعی از فعالان مدنی در کردستان ایران به صادق لاریجانی – سامان نسیم کجاست؟

2acc95c7f6cdfc7af285b1c747c52cfd_Lجناب آیت الله لاریجانی: خانواده سامان نسیم هر روز چندین بار با خبر اعدام و عدم اعدام می میرند و زنده می شوند آیا درست است که گناه پسر بر پدر نوشته شود، مجازات پدر و مادر پیر و فقیر که تمام داراییشان را برای نجات جان فرزندشان بر باد دادند در کدام بند از قانون مجازات اسلامی آمده است؟
نامه جمعی از فعالان مدنی در کردستان ایران به صادق لاریجانی – سامان نسیم کجاست؟

نامه جمعی از فعالان مدنی در کردستان ایران به صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه در مورد بی خبری مطلق از وضعیت سامان نسیم زندانی محکوم به اعدام. متن این نامه که در اختیار کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی قرار گرفته به شرح زیر است:
جناب آیت الله‌ صادق لاریجانی ریاست قوه قضاییه با سلام پیشترها دستگاه قضایی زیر نظر شما با صراحت اجرای حکم زندانیان سیاسی و امنیتی را اعلام می کرد.
رویه دردناکش این بود جسد را تحویل نمی دادند، در حال حاضر رویه ناباب تری دارد شکل گرفته است دستگاه قضایی پاسخگو نیست .
خانواده ها ی پیگیر را به این دستگاه و آن نهاد به ساعتها و فردایی دیگر پاس می دهد نه اعدام آنها را تایید می کنند و نه عدم اجرای حکم را اعلام می کنند.
جناب آیت الله لاریجانی فرض را بر این ببریم که سامان نسیم نوجوان ۱۷ ساله پس از دستگیری در سال ۹۰ اتهامش تروریست و محارب با خدا بوده است ، فرض می کنیم در یک روند دادرسی عادلانه و با حضور هیات منصفه به اعدام محکوم شده است و حتی رویه اخیر دیوان عالی کشور برای عدم اجرای حکم اعدام محکومین زیر ۱٨ سال هم شامل حالش نمی شد و باید حکمش اجرا می شد و باز فرض می کنیم اعدام وی حکمی انسانی و عادلانه است اما جرم پدر و مادر و خواهر و برادرانش چیست؟
آنها که هر روز چندین بار با خبر اعدام و عدم اعدام می میرند و زنده می شوند آیا درست است که گناه پسر بر پدر نوشته شود، مجازات پدر و مادر پیر و فقیر که تمام داراییشان را برای نجات جان فرزندشان بر باد دادند در کدام بند از قانون مجازات اسلامی آمده است؟ سزاوار نبود اگر این همه گناه و خطا از آن پسر هفده ساله سر زده بود، رافت اسلامی شامل حال خانواده زجردیده اش میشد و چشمان گریان و دل غمدیده آنان به مرحم این رافت آرام میگرفت؟
ما امضا کنندگان این نامه از شما درخواست می کنیم به مسئولان مربوطه امر نمائید به پدران و مادران سامان نسیم ها بگویند فرزندانشان کجا هستند؟ به راستی سامان نسیم کجاست؟
١- عبدالله ابریشمی ٢- خالد توکلی ٣- افسانه بهشتی زاده ٤- فرزانه جلالی ٥- مختار خندانی ٦- خلیل خاوریان ٧- شهین محمدی ٨- صلاح ناصری ٩- بابک بابایی ١٠- کمال حسینی ١١- گیلاس مریوانی ١٢- نرمین بهشتی زاده ١٣- آذر طاهرآبادی ١٤- منیژه‌ پیروتی ١٥- عثمان مزین گیرنده
رییس قوه قضاییه رونوشت به رییس دادگستری استان آذربایجان غربی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی
یکشنبه ۳ اسفندماه ۱۳۹۳ – ۲۲ فوریه ۲۰۱۵