نتیجه آخرین تحقیقات در مورد سرنوشت 6 زندانی سیاسی زندان اورمیه

10968460_807303909304939_7078072707433639467_nاز منابع مطلع گزارش می رسد که بنا به خبرهای غیر رسمی، علی و حبیب افشاری اعدام شده و سامان نسیم و سه زندانی دیگر به زندان های زنجان و تبریز منتقل شده اند. حکومت ایران تاکنون در قبال وضعیت این زندانیان سکوت کرده است و ارائه هرگونه خبر قطعی در مورد وضعیت آنها ممکن نیست.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان در پی پخش خبرهایی از احتمال انتقال سامان نسیم به زندان زنجان، خانواده وی به زندان مرکزی زنجان مراجعه کردەاند ولی ماموران زندان از چنین انتقالی ابراز بی اطلاعی کرده اند.
بر پایه این گزارش، انتقال ‫‏سیروان نژاوی و ‫‏ابراهیم عیسی پور به زندان تبریز تایید شده است و این زندانیان از روز شنبه ۲۱ فوریه در بند مجازات محل نگهداری زندانیان اجرای حکم اعدام در زندان تبریز که فاقد امکانات تلفن، ملاقات و هواخوری است با دستبند و پابند نگهداری می شوند.
این پایگاه حقوق بشری می گوید سیروان نژاوی و ابراهیم عیسی پور نیز در اعتراض به این شرایط اقدام به اعتصاب غذا کرده و از روز شنبه ۲۱ فوریه در اعتصاب غذا بسر می برند.
در همین حال علیرغم آنکه به خانواده علی و حبیب افشاری اطلاع داده شده که حکم اعدام آنها اجرا شده است اما تاکنون پیکر این دو زندانی سیاسی به خانواده افشاری تحویل داده نشده است. خانواده افشاری از برگزاری مراسم سوگواری نیز منع شدەاند.