احضار یک روحانی به دادگاه روحانیت زاهدان

Dadgah-Zahedan-300x228یکی از روحانیون بلوچ ساکن شهرستان زاهدان، به دلیل تبلیغ مسایل ملی، به دادگاه ویژه‌ی روحانیت زاهدان احضار شد.
به گزارش ماف نیوز، مولوی “احمد نیار زهی” پیشنماز و روحانی مسجد حضرت عُمر زاهدان به اتهام تبلیغ مسایل ملی در منطقه به دادگاه ویژه‌ی روحانیت شهر زاهدان احضار شد.

یک منبع مطلع از زاهدان به ماف نیوز گفت: تعدادی از شهروندان زاهدانی که حدود ۱۰۰ نفر بوده‌اند جهت شهادت به نفع مولوی احمد، به دادگاه زاهدان رفته و در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان دادگاه ویژه‌ی روحانیت، به همراه این روحانی بلوچ، محل دادگاه را ترک و به زاهدان بازگشته‌اند.
به گفته‌ی ساکنین محله‌، مولوی احمد از شخصیت‌های متنفذ و مورد اعتماد مردم بوده و طی خطبه‌هایی که در مساجد و مناسبت‌های آیینی ایراد کرده، از میهن‌پرستی دفاع و برخی از تحریف‌های تاریخی درباره‌ی بلوچستان را مورد انتقاد شدید قرار می‌داد.
وی همچنین گفته بود که ما قبل از آنکه مسلمان باشیم، بلوچ هستیم و باید از هویت خود دفاع کنیم.
ایراد چنین سخنانی از سوی این روحانی بلوچ، موجب ایجاد فشار و تهدید وی توسط مراکز امنیتی و قضایی حکومت اسلامی ایران شد.
پیشتر نیز مواردی از این دسته در مناطق بلوچ روی داده که یورش چند تن از افراد گروه‌های تندروی مذهبی به پیشنماز یکی از مساجد زابل و ضرب و شتم یک شهروند بلوچ در این شهر از سوی بنیادگراهای اسلامی از جمله‌ی این موارد است.