تهدید به تبعید دوباره‌ی محمدامین آگوشی

Mihemedemin-Agushi-300x228طی چند روز گذشته دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران خانواده‌ی “محمد امین آگوشی” را مبنی بر تبعید وی به یک زندان دیگر، تهدید کرده‌ و خواستار همکاری وی با آنها شده‌اند.
به گزارش ماف نیوز، یک مقام قضایی در معاونت دادستانی زاهدان در حالی که برادر محمد امین آگوشی زندانی سیاسی کُرد، جهت دریافت اجازه‌ی ملاقات با برادرش به آنجا مراجعه کرده بود، به وی اعلام کرده که در صورتی که نتوانند وی را راضی به

همکاری با نیروهای امنیتی کنند، وی باز هم به زندانی دیگر تبعید خواهد شد.
فشارها بر محمد امین آگوشی زندانی سیاسی کُرد زمانی افزایش یافت که مسئولین زندان، این زندانی سیاسی را به همکاری با “عوامل بیگانه” از طریق ارسال اخبار و تماس تلفنی متهم کرده‌اند.
محمد امین آگوشی معلم بازنشسته‌ی ۵۴ ساله به تازگی همسر خود را از دست داده از بیماری کلیوی رنج می‌برد، و در زاهدان در شرایط بحرانی بسر می‌برد.
وی داری ۵ فرزند است که در یکم فروردین‌ماه ٨۶ از سوی مأموران حفاظت اطلاعات سپاه استان ارومیه در پیرانشهر و به اتهام ارتباط با کُردستان فدرال بازداشت و مدت ٨ ماه را در سلول انفرادی در ارومیه گذرانده است.
حکم دادگاه بدوی اعدام بود اما بعدها حکم محمدامین اگوشی به ١٠ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان کاهش یافت و اکنون نیز خانواده‌ی وی تهدید به تبعید دوباره‌ی وی میشوند و بع آنها هشدار داده شده است که باید وی را راضی به همکاری با نیروهای امنیتی کنند.
این معلم بازنشسته‌ی زندانی کُرد هرگونه ارتباط خود با کُردستان فدرال را رد کرده است.