احضار ۴ معلم از سوی اطلاعات ارومیه

10330شماری از اعضای هیئت مدیره‌ی “انجمن صنفی معلمان ارومیه” به ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات این شهرستان احضار شدند.
به گزارش ماف نیوز، ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه، ۴ عضو هیئت مدیره‌ی انجمن صنفی معلمان ارومیه را برای شنبه ۱۶ اسفندماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، احضار کرده است.

گزارش ارسالی خبرنگار ماف نیوز حاکی از احضار “علی حاجی لو”، “آزاد لقمان زاده”، “سید منصور تقی زاده”و “امیر پناهی” می‌باشد.
پیشتر این تعداد از اعضای انجمن صنفی معلمان استان، از سوی اداره‌ی آموزش و پرورش استان مطلع شده بودند که نباید در اعتصاب معلمین در روز ۱۰ اسفند ماه سال جاری شرکت کرده و یا سایر معلمین را “تحریک به اعتصاب” کنند.
خبرنگار ماف نیوز در ادامه‌ی گزارش خود مینویسد: این معلمان، در اعتصاب سراسری معلمان در روز ۱۰ اسفند سال جاری شرکت کرده و خواهان احقاق حقوق معلمین شده بودند.
نیروهای امنیتی در سال ۱۳۹۱ نیز از این انجمن خواسته بود تا بیانیه‌ی صادره جهت گرامیداشت مراسم ۱۹ اردیبهشت ماه ، سالروز اعدام “فرزاد کمانگر” معلم اعدامی کُرد را لغو نمایند اما انجمن صنفی معلمان ارومیه، در بیانیه‌ای، سالگرد اعدام فرزاد کمانگر را تسلیت گفته بود.
از سوی دیگر در روزهای گذشته برخی از منابع و روزنامه‌های نزدیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، خواستار دستگیری سازمان‌دهندگان اعتصاب سراسری معلمین در روز ۱۰ اسفند شده بودند.