آزادی یکی از فعالان کرماشانی پس از 32 روز بازداشت از سوی وزارت اطلاعات رژیم

Girtin-Kirmashan1-300x228 (1)فعال فرهنگی کرماشانی به نام “علیرضا مستخدم” با قرار وثیقه‌ی ۵۰ ملیون تومانی از اداره‌ی زندان کرماشان آزاد گردید.
آسونیوز: به گزارش ماف نیوز، علیرضا مستخدم که پیشتر خانواده‌ی وی توانایی پرداخت این وثیقه را نداشتند تا وی از سوی ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات استان کرماشان آزاد گردد، روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه، با قید وثیقه، از سوی اداره‌ی اطلاعات آزاد گردید.

مستخدم که ساکن یکی از محله‌های شهر کرماشان است، روز ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری دستگیر شده بود. اخذ وثیقه از سوی اداره‌ی اطلاعات رژیم در کرماشان در حالی است که طبق قانون اساسی حکومت ایران، تنها دادسرای انقلاب و عمومی، در شرایط اختصاصی، توانایی تشخیص قرار وثیقه را دارند.
این جوان کُرد که در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات شهر کرماشان نگهداری می‌شد، اتهام پیگرد قانونی وی، ارتباط با تلویزیون های اپوزیسیون کُردی اعلام شده است اما وی، این اتهام را رد کرده و ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات نیز به دلیل کمبود مدارک علیه وی، قرار آزادی موقت با قید وثیقه را برای وی صادر کرده بود. علیرضا مستخدم، در سال جاری، در کمپین حمایت از کوبانی و شنگال شرکت کرده بود. به این فعال فرهنگی کُرد اعلام شده است که اجازه‌ی خروج از کشور را تا اطلاع ثانوی ندارد.