مأموران حکومتی در مهاباد یک شهروند ٨٠ ساله را بازداشت کردند

ooعمر قاضی شخصیت سیاسی مهاباد توسط نیروهای امنیتی و انتظامی حکومت اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز دوشنبه بیست و پنجم اسفندماه، عمر قاضی شخصیت سیاسی مهاباد از سوی مأموران انتظامی این شهر بازداشت شد.

یک منبع مطلع در مهاباد به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: نیروهای حکومتی علاوه بر بازداشت این شهروند ٨٠ ساله، منزل مسکونی وی را نیز مصادره کرده‌اند.
این منبع افزود: نیروهای حکومتی به دلیل عدم همکاری عمر قاضی با نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران وی را بازداشت نمودند.
طی چند ماه اخیر، “بنیاد مستضعفان” به دستور دستگاه قضایی مهاباد به عمر قاضی اعلام کرده بود که باید منزل مسکونی خود را تخلیه و به این بنیاد تحویل دهد.
25433
عمر قاضی عضو یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بوده و در سال‌های دهه‌ی ٦٠ بازداشت و به مدت شش سال در زندان ارومیه محبوس بوده است
رئیس بنیاد مستضعفان به واسطه فردی به نام “ابراهیمی” از عمر قاضی درخواست رشوه کرده بود تا از مصادره کردن منزل مسکونی وی خودداری کنند.
عمر قاضی نیز با رد خواسته‌های رئیس بنیاد مستضفان تهدید به بازداشت و به وی گفته شده بود، باید در اسرع وقت این منزل مسکونی را تخلیه نماید.
پیشتر، عمر قاضی عضو یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران بوده و در سال‌های دهه‌ی ٦٠ بازداشت و به مدت شش سال در زندان ارومیه محبوس بوده است.
عمر قاضی پس از آزادی از زندان سال ٧٥ به دلیل بیماری به سوئد عزیمت و سپس به دلیل درگذشت همسرش به مهاباد بازگشته بود.
پس از بازگشت عمر قاضی به مهاباد، نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران وی را احضار و به وی وعده داده بودند که در صورت همکاری با آنان تمامی املاک ضبط شده وی را آزاد خواهند کرد، اما وی این درخواست نیروهای اطلاعاتی را رد کرده بود.