وجود نه هزار کودک یتیم در استان ایلام

Yetim-Ilam-300x228 آمارها حاکی از وجود نزدیک به ۹ هزار کودک بی‌سرپرست در استان ایلام است.
به گزارش ماف نیوز، یک مقام دولتی در نهاد “کمیته‌ی امداد” استان ایلام گفت: از محموع ۸۹۵۴ کودک بی‌سرپرست استان، ۶۰۱۷ نفر دختر هستند که متاسفانه کمتر توجهی به ساماندهی و مراقبت از این کودکان شده است.

به گزارش ماف نیوز، “علی عالمی” با اشاره به ۶۵% حامیان مرد ایتام، اذعان داشت: تعدادی حامی نیز از کشورهای خارج ایران، ایتام استان را تحت حمایت قرار داده‌اند.
وی هیچ توضیحی درباره‌ی تعداد ایتام مورد حامی خارجیان و نحوه‌ی حمایت آنان ارائه ننمود.
این کارشناس مسئول ایتام کمیته‌ی امداد استان ایلام، پیش‌بینی کرد که درآمد اکرام ایتام طی سال جاری به رقم ۵ میلیارد تومان برسد.
اعلام وجود نزدیک به ۹ هزار کودک بی‌سرپرست در استان ایلام در حالی است که پیشتر معاونت امور اجتماعی بهزیستی همین استان از پذیرش ۳۳۰ نفر توسط “مرکز مداخله‌ی در بحران” بهزیستی در بهار امسال خبر داده بود.
همچنین بنابه آمار مدیرکل ثبت احوال استان ایلام، طی سه‌ماهه‌ی اخیر سال گذشته ۱۲۱۰ مورد واقعه‌ی طلاق به ثبت رسیده که رشد ۷% نسبت به بازه‌ی زمانی سالهای قبل‌تر را داشته است.
با احتساب جمعیت تحت‌الحمایه سازمان‌های رفاهی و حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته‌ی امداد می‌توان گفت که تقریباً حدود نیمی از کودکان و فرزندان نیازمندی که به طور رسمی شناسایی شده‌اند، تحت خدمات و پوشش حمایتی قرار ندارند.