سربازگیری دوباره‌ در مناطق کُردنشین

Serbazi-Iran-300x228طی چند ماه گذشته و در اکثر مناطق کردنشین ایران، پاسگاه‌های انتظامی حکومت اسلامی ایران در طرحی جدید اقدام به سربازگیری در میان مشمولین غایب کرده‌ و شهروندان نیز از این موضوع ناراضی هستند.
به گزارش ماف نیوز، در حالی که پیشتر برای چندین دوره، داوطلبین مشول خدمت سربازی در حوزه‌های نظام وظیفه جهت اعزام در انتظار نگه داشته می‌شدند، از اواخر سال ۱۳۹۳ تاکنون، پاسگاه‌های انتظامی در شهرها و روستاهای مناطق کُردنشین به صورت گسترده اقدام به بازداشت مشمولین غایب می‌کنند.

چند تن از “مشمولین خدمت سربازی” می‌گویند، اگر فرد مشمول، در غیبت به سر ببرد توسط مأمورین بازداشت و اگر مشمول بدون غیبت باشد به وی اخطار داده می‌شود که خود را به حوزه‌ی نظام وظیفه‌ی منطقه‌ی خود معرفی نماید.
خبرنگار ماف نیوز به نقل از برخی از ساکنین چند روستا اعلام کرد، که در ازای گزارش هر مشمول غایب به مراکز انتظامی، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به فرد گزارش دهنده‌ تعلق خواهد گرفت.
در همین ارتباط از مناطق مختلف کردنشین گزارش گردیده که به طور معمول مردم این شهر روزانه شاهد بازداشت جوانان در خیابان‌های سطح شهر هستند
بر اساس قانون جدید اگر هر سربازی که تا سه ماه مرتکب غیبت شود از سه ماه اضافه خدمت برخوردار می‌شود، همچنین اگر مدت غیبت بیشتر از یک سال شود فرد غایب در صورت مراجعه و دستگیری به محاکم قضایی معرفی می‌شود. این در حالی است که بر اساس قانون فعلی مشمولان غایب هم اکنون تنها با ۳ ماه اضافه خدمت معرفی می‌شوند.