شرایط جسمی اکثر زندانیان سیاسی وخیم است.

da5507c9bb8a579bf46234b854d61f26_MVVMIran e.V.
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 979 34 07 – 0163 261 12 57
Fax: +49 511 26173 76
Email: info@bashariyat.org www.bashariyat.org

شرایط جسمی اکثر زندانیان سیاسی وخیم است.

هموطنان آزاده و انسانهای آزادیخواه :

مصطفی-سلیمی-655x330

مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام کرد به دلیل شرایط بد محیط زندان از لحاظ سلامت جسمی در شرایط نامساعدی قرار گرفته است. ولی مسوولان زندان و ماموران وزارت اطلاعات تا این لحظه با اعزام این زندانی سرشناس به بیمارستان مخالفت کرده و مانع ازمداوای وی شده اند .
دادستانی تهران از اقدامات درمانی ضروری در رابطه با بیماری قلبی محسن میردامادی، دبیرکل دربند جبهه مشارکت ایران اسلامی، ممانعت کرد.
فشار‌ها بر زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه (دریا) افزایش داشته است و مسئولان به هیچ یک از وعده‌هایی که برای پایان اعتصاب غذا به زندانیان داده اند عمل نکرده‌اند.
با تشکیل پرونده جدید براى على معزى، روند رسیدگى درمانى به این زندانى سیاسى متوقف شده است.
با دستور دادستان تهران، محمدامین هادوی در میانه مراحل درمان از بیمارستان به زندان بازگردانده شد.
ممانعت از مرخصى درمانى عبدالفتاح سلطانى به دلیل «سر موضع بودن »
اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی عدم رسیدگی به درمان زندانیان سیاسی بویژه مصطفی سلیمی زنداندانی سیاسی محکوم به اعدام را که دچار ناراحتی های حاد جسمی است و جانش در معرض خطر جدی است محکوم کرده و از تمامی نهاد ها و سازمان های حقوق بشری به خصوص از گزارشگر ویژه اعزامی شورای حقوق بشر درخواست اقدامات عملی برای آزادی فوری و بدون قید و شرط انور حسین پناهی و دیگر فعالان سیاسی و عقیدتی در ایران را داشته و با استناد به ماده * 19 اعلامیه جهانی حقوق بشراعلام میدارند:
جمهوری اسلامی ایران مسئول مستقیم حفظ جان زندانیان سیاسی و عقیدتی است.
*ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق آزادی عقیده و بیان دارد و این حق مستلزم آن است که کسی از داشتن عقاید خود بیم و نگرانی نداشته باشد و در کسب و دریافت و انتشار اطلاعات و افکار ،به تمام وسایل ممکن بیان و بدون ملاحظات مرزی آزاد باشد.
590
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام وملل ایرانی