اطلاعات سنندج، مختار زارعی را به بازداشتگاه این اداره بازگرداند

bbbbbbbbbbbیک فعال سیاسی کُرد بنابه دستور مقامات امنیتی از زندان مرکزی سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر عودت داده شد.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، مأموران اطلاعاتی در سنندج، مختار زارعی، فعال سیاسی و مدنی را بار دیگر از زندان مرکزی این شهر به بازداشتگاه این اداره بازگردادند.

این شهروند کُرد حدود دو هفته قبل توسط نیروهای امنیتی سنندج بازداشت و به ستاد خبری اداره اطلاعات انتقال یافت.
یک منبع مطلع در گفتگو با آژانس کُردپا با تأیید خبر مذکور اعلام داشت: اواخر سال گذشته و همزمان با آغاز تعطیلات سال نو، مختار زارعی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان سنندج منتقل شده بود.
وی در ادامه به خبرنگار کُردپا گفت: مختار تا اواخر روز چهارم فروردین‌ماه در زندان مرکزی نگهداری می‌شد و در این مدت با خانواده‌اش در تماس تلفنی بوده اما در روزهای اخیر سرنوشت این فعال سرشناس مبهم است.
25731
مختار زارعی، فعال سیاسی و مدنی از زندان سنندج به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر بازگردانده شد
به گفته این منبع، مختار زارعی درباره موضوعاتی نظیر اقدام علیه امنیت ملی از طریق یادداشت‌های فیس‌بوکی تفهیم اتهام گشته و اتهامات وی نیز تا حدودی نامفهوم و مبهم می‌باشد.
مختار زارعی پیشتر نیز به اقدام علیه امنیت ملی متهم و به شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج احضار و به یک‌سال زندان تعلیقی به مدت ٥ سال محکوم گردیده بود.
وی که از اعضای اتحادیه‌ی دموکراتیک دانشجویان کُرد نیز بوده است در زمستان ٨٨ حین برگزاری مراسم دومین سالگرد جانباختن ابراهیم لطف‌اللهی بازداشت و مدت سه ماه را در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج سپری نمود.