اخراج بخشی از پرسنل منطقه‌ی آزاد ماکو

Azade-Maku-300x228در پی سفر نوروزی برخی از مسئولان استانی سپاه پاسداران به منطقه‌ی آزاد ماکو و دیدار با گروهی از مردم و بیان اعتراضاتی به شرایط کشور، با آغاز به کار مدیر عامل جدید، که یکی از وابستگان به سپاه می باشد، ۱۵ نفر از کارمندان یکی از شرکت های تابعه‌ی آن سازمان، از کار اخراج شدند.
به گزارش ماف نیوز، از آنجا که اید‌ی رشد و توسع‌ی مناطق آزاد، از زمان دولت احمدی نژاد تکوین و اجرایی گردید، مردم و اصناف آن منطقه‌ی آزاد،

در جریان سفرهای مقامات سپاهی نزدیک به این شخصیت سیاسی به آن منطقه، با آنان دیدار کرده و مسائل و مشکلات خود را با وی در میان می گذاشتند و امسال نیز مانند گذشته، بیش از ۶۰ نفر به دیدار با مسئولان سپاهی منطقه رفتند.

پس از این دیدار، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، علیرغم مخالفت و مقاومت سرمایه گذاران و مردم و اصناف محلی، از سِمَتِ خود برکنار گردید و یکی از وابستگان سپاه و مدیر عامل یکی از شرکتهای خدماتی هوایی جایگزین وی شد.
پس از این تغییر مدیریت، بلافاصله و طی مدت زمانی کوتاه، بیش از ۱۵ نفر از پرسنل یکی از شرکتهای تابعه آن سازمان اخراج شدند.
این گزارش پیرامون تبعات این اخراج های ناگهانی آورده است “بعضا افراد اخراج شده از سازمان، باید منطقه‌ی آزاد ماکو را به مقصدی دیگر برای اشتغال در نظر بگیرند. هزینه های بالا و در حال افزایش بی نظارت مسکن، ‌آموزش، حمل و نقل، پوشاک و خوراک در این منطقه کارمندان را به پذیرش خواسته های نادرست مدیران و یا ترک منطقه‌ی آزاد ماکو در صورت اخراج سوق داده است.
خبرنگار ماف نیوز در ماکو میگوید: پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اداره‌ی منطقه‌ی آزاد ماکو محدودیت های بسیاری را برای جوانان و بانوان ایجاد نمود و تعطیلی نسبی جشن ها و کنسرت ها را در بر داشت.
طی این چند سال، مدیرانی که پرونده های فسادهای مالی و اخلاقی شان و مدارک جعلی تحصیلیشان هنوز مفتوح می باشد، در راس امور آن منطقه‌ی آزاد ماکو قرار گرفته‌اند.
کل مساحت منطقه‌ی آزاد ماکو ۵٠٠٠ کیلومتر مربع است. منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو یکی از مناطق آزاد هفت گانه‌ی ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده است.
بر اساس لایحه‌ی ایجاد منطقه‌ی آزاد تجاری – صنعتی کلیه فعالیت موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد تجاری – صنعتی ماکو که محدوده جغرافیایی آن مطابق نقشه مشخص است مجاز است.