وزارت اطلاعات، روزنامه‌نگار کُرد را از مهاباد به ارومیه منتقل کرد

tttیک روزنامه‌نگار کُرد اهل سردشت که یک‌ماه قبل توسط نیروهای اطلاعاتی در مهاباد بازداشت شده بود، به اداره‌ی کل اطلاعات استان در ارومیه انتقال یافته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، کاوان محمدپور ٢٨ ساله، دبیر سرویس دو هفته‌نامه جامعه کُردستان روز ششم اسفندماه ٩٣، درپی احضار به اداره اطلاعات مهاباد، بازداشت و تاکنون سرنوشت وی نامشخص است.

این روزنامه‌نگار کُرد در مدت بازداشت، طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرده است که به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است.
25742 (1)
کاوان محمدپور ٢٨ ساله، دبیر سرویس دو هفته‌نامه جامعه کُردستان روز ششم اسفندماه ٩٣، بازداشت گردید
به گفته افراد مطلع و فعالان حقوق‌بشر، نیروهای اطلاعاتی پس از بازداشت کاوان با مراجعه به منزل شخصی وی، لپ‌تاپ و وسایل شخصی وی را با خود برده‌اند.
همچنین این دانشجوی رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه پیام‌نور مهاباد، همکار روزنامه‌های “شرق” و “ابتکار” و دبیر بخش ادبی مجله ٧ تیر سردشت بوده است.
کاوان محمدپور، علاوه بر روزنامه‌نگاری پیشینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی داشته و یادداشت‌ها و مقاله‌های وی در زمینه فلسفه و هنر و ادبیات در کتاب ماه علوم اجتماعی، کتاب ماه فلسفه، فصلنامه زریبار، فصلنامه پژوهش هنر اصفهان، مجله مهاباد و هفته‌نامه سیروان چاپ شده است.
تاکنون گزارشی مبنی بر اتهامات وارده به این روزنامه‌نگار کُرد منتشر نشده است.
طبق گزارش جدید سازمان گزارشگران بدون مرز که بهمن‌ماه سال ٩٣ انتشار یافت، ایران همچنان با ۵۰ فعال رسانه‌ای زندانی یکی از پنج زندان جهان برای روزنامه‌نگاران می‌باشد.