آموزش حجاب در مهدکودکهای سنندج

Mehd-Kudek-Sine-300x228یک منبع مطلع از دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی سنندج گفت: بخشنامه‌ای از سوی اداره‌‎ی مرکزی تهران به آنها داده شده که در آن تاکید شده است آموزه‌های دینی نباید به صورت مفاهیم انتزاعی باشد به این دلیل که کودکان تصویری از عفاف ندارند، بلکه باید در غالب بازی و شعرهای کودکانه در مهدکودکها باشد.

به گزارش ماف نیوز، یک منبع مطلع از دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی سنندج در گفتگو با خبرنگار ماف نیوز درباره‌ی آغاز طرح عفاف و حجاب در مهدکودک‌ها گفت بخشنامه‌ای به آنها داده شده که در آن تاکید شده است: “طبیعی است که هر چقدر بتوانیم، آموزه‌های غیرمستقیم دینی به کودکانمان بدهیم، اثرات یادگیری آن در بلندمدت بیشتر است.”
این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد در این بخشنامه آمده است: آموزه‌های ما نباید به صورت مفاهیم انتزاعی باشد به این دلیل که کودکان تصویری از عفاف ندارند، بلکه باید در غالب بازی و شعرهای کودکانه باشد.
پیشتر نیز مدیر کل بهزیستی استان سنندج اعلام کرده بود: نزدیک به ۲ هزار نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک در برنامه‌های آموزشی فرهنگ حجاب و پوشش شرکت داده شده‌اند.
با توجه به اینکه ۷۰ درصد رشد کیفی مغز و ۸۰ درصد شخصیت انسان در دوران خردسالی شکل می‌گیرد، نباید آموزه‌های دینی به کودکان داده شود زیرا فردی ایدئولوژیک به بار می‌آیند.