پایان اعتصاب غذای‌ چنگیز قدم خیر زندانی سیاسی

1381827_750659821617060_1846727956_nچنگیز قدم خیر زندانی سیاسی در زندان مسجد سلیمان، بعد از پنج روز با قول مساعد مسوولان زندان به اعتصاب غذای خود پایان داد.
آسونیوز: بنا به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، چنگیز قدم خیر که به ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان محکوم است، وی در اعتراض به برخورد مسوولان زندان و مخالفت درمانش و ملاقات خانواده اش، از روز یکشنبه – ۹ فروردین دست به اعتصاب غذای نامحدود زده بود.

یکی از اعضای خانواده این زندانی سیاسی به کمپین گفت: امروز بعد از ظهر پنج شنبه، چنگیز از زندان زنگ زد و گفت که بنابه قول مساعد مسوولان زندان به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
در مورد اینکه آیا قرار است این زندانی سیاسی به زندان سنندج منتقل شود، این عضو خانواده گفت که چنگیز در تماسی که داشته از چنین چیزی حرفی نزده و تنها گفته که مسوولان زندان موافقیت کرده اند که با فرستادن وی به بیمارستان موافقت کنند. نه اینکه وی را به زندان دیگری بفرستند. چنگیز قدم خیر از زمان بازداشت تا به حال از ناراحتی حاد عفونت بدنش رنج می برد و قستمی از پای وی دچار عفونت شده است.او از دردهای شدید ، تب و لرز، سرگیجه و تاری چشمانش رنج می برد. پیشتر بازجویان وزارت اطلاعات و مسئولان زندان مسجد سلیمان مانع انتقال وی به بیمارستانهای خارج زندان و درمان وی شده بودند.
این زندانی سیاسی در خردادماه سال ۹۰ به همراه فردین (فخرالدین )فرجی، محمد حسین رضایی و ایوب اسدی به اتهام عضویت در کومه له و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند.