تظاهرات عرب‌های اهواز با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت گراییده شد

25807در آستانه‌ی دهمین سالگرد اعتراض گسترده شهروندان عرب خوزستان علیه انتشار نامه منتسب به نهاد ریاست جمهوری وقت ایران، جوانان عرب اهوازی دست به تظاهرات زدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز جمعه چهاردهم فروردین‌ماه، دهها تن از جوانان عرب اهوازی با حضور در خیابان‌های کوی “الثوره” اهواز دست به تظاهرات زده که با دخالت نیروهای امنیتی، این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

در این تظاهرات، جوانان عرب با در دست داشتن پرچم‌های اهواز و پرچم انقلاب مردمی سوریه علیه حکومت اسلامی ایران و بشار اسد شعار دادند.
گفته می‌شود، نیروهای امنیتی در اطراف موسسات دولتی با معترضان اهوازی درگیر شده و صدای شلیک گلوله نیز در محله‌های اطراف کوی الثوره شنیده شده است.
25808جوانان عرب، “سرود ملی” را در محکومیت سیاست‌های پاکسازی نژادی ایران در اقلیم اهواز به شکل دسته جمعی سردادند
از دیگر سو نیز، ورزشگاه الغدیر اهواز شاهد اعتراضات گسترده جوانان عرب بوده، جوانان عرب در ورزشگاه شعارهای ملی اهوازی را علیه سیاست‌های دولت ایران سر داده‌اند.
همچنین جوانان عرب، “سرود ملی” را در محکومیت سیاست‌های پاکسازی نژادی ایران در اقلیم اهواز به شکل دسته جمعی سردادند.
پس از پایان بازی فوتبال فولاد خوزستان و استقلال تهران، جوانان عرب در خارج از ورزشگاه و در سه راه اهواز – محمره اقدام به پایکوبی و سردادن شعارهای ملی کرده‌اند.
در روز بیست و ششم فروردین‌ماه سال ٨٤، اعتراضی گسترده در اهواز و چند شهر دیگر استان خوزستان به نسبت نامه‌ای منتسب به دفتر ریاست جمهوری وقت، كه در آن بر تصمیم شورای عالی امنیت ملی حکومت اسلامی ایران، بر تغییر تركیب جمعیتی عرب‌های خوزستان تاكید شده بود، به وقوع پیوست.