مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اعلام کرد

IMAGE635637521003466710هفت شهر کردستان هنوز آلوده به مین و مهمات بازمانده از جنگ است
سنندج-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: در حال حاضر هفت شهرستان استان کردستان آلوده به مین و مهمات بازمانده از جنگ است و از این رو آگاه سازی از خطرات مین و مهمات جنگی یکی از اولویت های کاری و انسان دوستانه این جمعیت است.
به گزارش خبرگزاری کردپرس دکتر حسن خدابنده لو امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کردستان یکی از استان های مرزی کشور است که در زمان جنگ به صورت مستقیم با جنگ سر و کار داشت و از این رو شهرستان های بانه، سنندج، سقز،

دیواندره، کامیاران، مریوان و سروآباد جزو شهرستان های هستند که هنوز برخی از مناطق آن دارای مهمات خنثی نشده جنگی است.
خدابنده لو افزود: خوشبختانه بحث مقابله و آگاه سازی با خطرات مهمات جنگی استان کردستان در سال 83 در شهرستان های آلوده آغاز شده است و در حال حاضر 60مربی دارای کارت تخصصی مقابله و آگاه سازی با مهمات جنگی داریم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: همچنین تا کنون سه دوره کلاس مربیگری در راستای ارتقای دانش مربیان و به روز بودن اطلاعات آنها برگزار شده است.
وی یادآور شد: همچنین کمیته erwa کمیته آگاه سازی از خطرات مهمات جنگی در شهرهای آلوده استان راه اندازی شده است و مربیان به صورت بومی سازی در مناطق مشغول به آموزش و آگاه سازی اقشار جامعه هستند.
او ادامه داد: خوشبختانه در بحث آموزش و آگاه سازی مردم به خصوص در مناطق آلوده کردستان در ارزیابی کشوری یکی از استان های برتر است و این مهم در راستای تلاش جمعی جمعیت هلال احمر استان کردستان مهیا شده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: همچنین در استان کردستان طرح پروتزهای مصنوعی رایگان با کمک صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر استان برای کمک به مصدومین و قربانیان مین اجرا شده است و خوشبختانه کمک های شایانی به مصدومین شده است.
دکتر خدابنده لو در پایان گفت: هدف و اصول جمعیت هلال احمر آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص اقشار در معرض خطر مهمات جنگی و مناطق آلوده جنگی است و خوشبختانه تا کنون گام های ارزنده ای در این راستا برداشته شده است.