“مرگ مشکوک” شهروند کُرد در مرکز پزشکی ایلام

8766یکی از شهروندان کُرد در ایلام به دلیل نبود امکانات پزشکی برای بیماران کلیوی در یکی از مراکز پزشکی این شهر جان خود را از دست داد.
وب‌سایت کردستان میدیا، استان ایلام فاقد امکانات پزشکی لازم از جمله “سنگ شکن کلیه” و ” رادیولوژی” می‌باشد و این امر سبب شده که بیماران و خانواده‌هایشان برای درمان، به ناچار راهی مراکز غیردولتی و دیگر شهرها ‌شوند.

در همین خصوص منابع محلی منتشر کرده‌اند، که این شهروند ایلامی در بیمارستان به دلیل انجام عمل سنگ‌شکن کلیه جانش را از دست داده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این باره اعلام کرد: در هیچ یک از بیمارستان‌های تابعه، دستگاه “سنگ شکن کلیه” در اختیار نداریم
وی تلویحا مرگ این بیمار و چنین اتفاقی در این مرکز پزشکی را رد کرد.
در حالی که شهروندان ایلام گفته‌های ” دل پیشه ” رییس دانشگاه علوم پزشکی را رد کرده و می‌گویند مدتی پیش از این، بیمار کلیوی در مرکز پزشکی ایلام جان خود را از دست داده است.
همچنین مدیر مرکز پزشکی “آسیا” که “احتمال” می‌رود مرگ بیمار کلیوی در آنجا رخ داده باشد، این چنین اتفاقی را در این مرکز پزشکی نیز رد کرد.
طی سال‌های گذشته برخی دستورالعمل و آیین‌نامه پزشکی برای استان ایلام تدوین و تصویب شده‌اند، ولی هیچ یک از این تعهدات و قراردادها به مرحله اجرایی در نیامده است و شهروندان را نسبت به تصمیمات مسئولان استانها بی‌اعتماد کرده است.
ساکنین استان ایلام یکی از بی امکانات‌ترین استان‌های ایران به شمار می‌آید و از لحاظ بیکاری در سطح ایران استان ایلام مقام سوم را دارد.