وعده آزادی بازداشت شدگان نصیرآباد سرباز در آستانه جلسات فارغ التحصیلی سرباز

3aae720d3cad66c3d1546bc259716129_L (1)کمپین فعالین بلوچ- در آستانه برگزاری جلسات فارغ التحصیلی حوزه های علمی شهرستان سرباز مقامات وعده آزادی بازداشت شدگان نصیراباد را داده اند، برای بررسی هر چه بیشتر این خبر گزارشگر کمپین فعالین بلوچ گفتگویی با مولوی محمد عمر ملازهی فعال مدنی اهل روستای نصیر آباد انجام داده تا ببیند این وعده چقدر می تواند با واقعیت نزدیک باشد.
کمپین فعالین بلوچ: گزارشهای دریافت کرده ایم که وعده آزادی بازداشت شدگان نصیر اباد داده شده، شما که خودتان از اهل منطقه هستید چقدر به این وعده خوشبین هستید؟ و آیا این خبر در اصل صحت دارد؟

مولوی محمد عمر: بله از طرف مسولین در مورد آزادی بازداشت شدگان در هفته جدید وعده داده شده هست، اما من زیاد خوشبین نیستم، من این وعده را با جلسات فارغ التحصيلی حوزه های علمیه سرباز در ارتباط میبینم.
کمپین فعالین بلوچ : چه ارتباطی می بینید؟
مولوی محمد عمر: “ببینید پارسال در آستانه برگزاری جلسه فارغ التحصيلی مدرسه دینی مفتاح العلوم راسک (مدرسه علوم دینی با مدیریت مولوی نقشبندی) به مولانا عبدالحمید وعده صد در صدی آزادی مولوی نقشبندی را دادند به شرطی که در جلسه عمومی در مورد مولوی نقشبندی و همراهانش که زندان هستند صحبت نشه، مولانا عبدالحمید با وعده اینها (مسئولان) به مردم وعده آزادی مولوی نقشبندی را دادند و به همه سخنرانان تذکر دادند که در مورد بازداشت مولوی نقشبندی و جای خالی او در جلسه صحبت نکنند حتی شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید اجازه خواندن سرود و مقاله ای که در مورد مولوی نقشبندی بود، جوانان سرباز و طلاب مدرسه آماده کرده بودند را ندادند تا به این شرط که مسئولین از مولانا در مقابل آزادی مولوی نقشبندی گرفته اند عمل کنند و انها در عوض وعده آزادی که داده اند را عملی کنند اما در عمل می بینیم به وعده خود عمل نکردند و مولوی نقشبندی هنوز هم در زندان هست”
کمپین فعالین بلوچ : یعنی شما فکر می کنید برای آرام کردن افکار عمومی که در جلسات چیزی گفته نشود این وعده داده شده؟
مولوی محمد عمر : به نظر من چون جلسات فارغ التحصیلی سرباز، کوه ون، انزا، راسک ، پشامگ و… جلساتی هستند که احساس میکنند که شاید سخنرانان در این مورد حرف بزنند و جوانان از سخنرانان بخواهند که در این مورد حرف بزنند، حالا انها زرنگی کرده و قبل از جلسات وعده آزادی داده اند.
کمپین فعالین بلوچ: چطور بعد از چهار ماه اکنون می گویند ازادشان میکنیم یعنی چه دلیلی برای این صحبت ارایه دادند؟
مولوی محمد عمر: ظاهرا گفته اند که برای مسئولان تهرانی بعد از پیگیری های مردم ثابت شده که این اعترافات اجباری و تحت شکنجه بوده و این بازداشت شدگان بیگناهند. در حالی که همین سخن از زبان این مسئولان وزارت اطلاعات یعنی پذیرفتن شکنجه محال است.
کمپین فعالین بلوچ: متشکر از اینکه وقت خودتان را در اختیار ما گذاشتید.
مولوی محمد عمر: بنده هم از شما و تمام همکاران شما در کمپین فعالین بلوچ تشکر و قدر دانی میکنم