بازداشت دو تن از فعالان کارگری در سقز و مهاباد

Mehmud-Salehi-Usman-Ismaili-300x191 (1)“محمود صالحى” و “عثمان اسماعیلى” دو فعال کارگرى، در آستانه‌ی روز جهانى کارگر در شهرهای سقز و مهاباد بازداشت گردیدند. طی روزهای اخیر بیش از 11 تن از فعالین کارگری در کردستان بازداشت شده اند.
به گزارش ماف نیوز، عصر روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ ماه، مامورین امنیتى شهر سقز در استان سنندج، محمود صالحى و در شهرستان مهاباد نیز عثمان اسماعیلى دو فعال کارگرى را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. خبرنگار ماف نیوز در سقز گفت: مامورین امنیتى با مراجعه به منزل شخصى محمود صالحى ضمن تفتیش منزل، وى را بازداشت کردند و عثمان اسماعیلى نیز حین کار ساختمانى در مهاباد بازداشت شد.

محمود صالحى فعال کارگرى است که پیش از این نیز سابقه‌ی بازداشت و تحمل حبس را داشته است و عثمان اسماعیلى نیز کارگر ساختمانى و سخنگو و عضو شوراى دفاع از کارگران زندانى شهر مهاباد است. پیشتر و در روز شنبه ۵ اردیبهشت ماه نیز “رضا امجدى” فعال کارگرى و عضو کمیته هماهنگى براى کمک به ایجاد تشکل هاى کارگرى در سنندج بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شده است. در مجموع و طی روزهای اخیر بیش از 11 تن از فعالین کارگری در کردستان از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی بازداشت شده اند. از اتهامات و دلایل بازداشت این فعالین کارگرى تاکنون اطلاع دقیقى در دست نیست. این بازداشتها در آستانه‌ی روز جهانی کارگر انجام می‌پذیرد.