ضرب و شتم احمد تمویی زندانی سیاسی کرد زندان ارومیه

Ehmed-Temuyi-300x218احمد تمویی زندانی سیاسی کورد در زندان ارومیه، که درخواست کرده بود به علت عفونت گوش، اجازه‌ی مرخصی به وی داده شود، بعد از احضار به حفاظت زندان، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و از معالجه‌ی پزشکی نیز محروم است.
به گزارش ماف نیوز، احمد تمویی، دیروز سه شنبه 8 اردیبهشت ماه، در پی احضار به دفتر حفاظت زندان ارومیه و امتناع از رفتن از سوی نگهبانان بند به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شده و پس از ساعاتی، بار دیگر به بند منتقل گردید.

یک منبع مطلع از زندان ارومیه به خبرنگار ماف نیوز گفت: این زندانی سیاسی کُرد از یک ماه پیش دچار عفونت گوش شده و در حالی که چند بار درخواست معالجه کرده است، اما امکانات بهداری زندان کافی نبوده و با درخواست وی مبنی بر معالجه‌ در خارج از زندان نیز ممانعت به عمل می‌آید. احمد تمویی شهروند کُرد سلماسی، سال ۱۳۸۶ به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُردی مخالف حکومت اسلامی ایران در مهاباد بازداشت و در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه به ۱۵ سال حبس و تبعید به زندان مرکزی ارومیه محکوم شد.
این زندانی سیاسی کُرد تا کنون چند بار به اعتصاب غذا دست زده و در اعتصاب غذای دسته‌جمعی بند زندانیان سیاسی چند ماه گذشته نیز، در زندان ارومیه شرکت داشت. وی پیشتر در رنجنامه‌ای به “احمد شهید” گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل جهت امورات حقوق بشری ایران اعلام کرده بود که طی مدت بازداشت و بازجویی، از طریق شک الکتریکی، آویزان کردن، شلاق زدن و اعدام ساختگی، مورد شکنجه‌های جسمی و روحی شدیدی قرار گرفته است.