بعد ازخانم نسرین ستوده نوبت مهسا امرآبادی و ریحانه طباطبائی شد.

VVMIran e.V.
Vereinigung zur Verteidigung der Menschenrechte im Iran e.V.
Postfach 52 42
30052 Hannover
Tel.: +49 511 979 34 07 – 0163 261 12 57
Fax: +49 511 26173 76
Email: info@bashariyat.org www.bashariyat.org

مادهٔ 22 اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از راه کوشش در سطح ملی و همیاری بین‌المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانهٔ شخصیت خویش، به دست آورد.
مادهٔ 23 اعلامیه جهانی حقوق بشر: 1. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.

uuuuu

بعد ازخانم نسرین ستوده نوبت مهسا امرآبادی و ریحانه طباطبائی شد.
فراتر از 200 روز(29 مهرماه 1393 (21 اکتبر 2014) است که خانم نسرین ستوده در اعتراض به محرومیتش از کار و برای دفاع از حقوق دگراندیشان با شعار «حق کار، حق دگراندیشان»، روزهای کاری هفته در برابر کانون وکلا در تهران حضور پیدا می‌کند ولی تا کننون پاسخی دریافت نگرده است .
ادامه تنگنا و فشار بر زندانیان سیاسى آزاد شده
و این رویه ای است که پیوسته جمهوری اسلامی در مورد زندانیان سیاسی و دگر اندیشان اعمال میکند.
و اینک مهسا امرآبادى و ریحانه طباطبایى روزنامه نگار و از زندانیان سیاسى سابق، با فشار نیروهاى امنیتى از ادامه کار در کتابخانه ملى منع شده اند.
این دو روزنامه نگار که به دلیل سابقه زندان از کار روزنامه نگارى در نشریات داخلى محروم گردیده اند، اخیرا با فشارهاى نهادهاى موازى دولت، از کار جدید خود در کتابخانه و مرکز اسناد ملى نیز وادار به استعفا شده اند.
مهسا امرآبادى و ریحانه طباطبایى از روزنامه نگاران اصلاح طلبى هستند که در جریان اعتراضات انتخابات سال 1388 چندین بار بازداشت و زندانى شده اند و به دلیل فشارهاى نهادهاى امنیتى از حضور در حرفه روزنامه نگارى در نشریات کشور به شکلى غیر رسمى و اعلام نشده منع شده اند.
ما فعالان حقوق بشر ضمن باور بر انتخاب آزادانه کار و شرایط کاری منصفانه و با استناد به مواد یاد شده از اعلامیه جهانی حقوق بشر خواستار توقف هرگونه تبعیض و آزار و اذیت فعالان سیاسی و عقیدتی در کشور هستیم.
610
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان