سنندج/مأموران شهرداری با معترضین مقابل این اداره برخورد کردند

26644 اعتراض برخی از فعالان فرهنگی و مطبوعاتی شهر سنندج در مقابل شهرداری این شهر با برخورد تند مأمورین شهرداری روبرو گردید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صبح امروز و به دلیل عدم پیگیری و اقدام شهرداری سنندج نسبت به حمله دسته جمعی پشه‌و شته‌های گزنده در این شهر، تعدادی از فعالین زیست‌محیطی، فعالین حقوق بشر و روزنامه‌نگاران در مقابل درب شهرداری این شهر نسبت و سهل‌انگاری شهردار، دست به تجمعی اعتراضی زدند.

معترضین مقابل شهرداری سنندج، نسبت به سهل انگاری و برخی اقدامات دیرهنگام شهرداری و مشخصا، شهردار این شهر نسبت به سمپاشی‌های بدون برنامه و دیرهنگام درختان و فضاهای سبز شهر سنندج، اعتراض و خواستار پاسخگویی این نهاد نسبت به این معضل شدند.
اجلال قوامی، فعال حقوق بشر در این رابطه به آژانس کُردپا اعلام کرد: “شهردار و مسئولین شهرداری سنندج در عوض پاسخگویی به اعتراضات و مطالبه معترضین، مأمورین سد معبر شهرداری را برای برخورد با مردم به جلو درب شهرداری فرستاده بودند”.
یکی از معرضین به خبرنگار کُردپا اعلام کرد:”مأمورین شهرداری برخورد تند و بسیار نامناسبی را با شهروندان معترض انجام دادند”.
حدود ٢ ماه است که شهر سنندج و شهروندان، به دلیل عدم سم پاشی‌های به موقع و حمله پشه و شته‌های فصلی، با معضلی جدی روبرو شده‌اند.
برخی از صاحبنظران ساکن این شهر بر این باورند که اقدام کنونی در رابطه با سمپاشی و دفع این حشرات موزی و فصلی، تاثیری بر بهبود این بحران در سنندج نخواهد گذاشت و می‌بایست این اقدام ٢ ماه پیش و در موقع مقرر خود صورت می‌گرفت.
در این رابطه، مسئول سازمان پارک‌ها و فضاهای سبز شهر سنندج به معترضین اعلام کرده است که ٣ ماه پیش و طی ٢ درخواست تقاضای اقدامات لازم را به شهرداری سنندج ارسال کرده‌ایم، اما هیچ پاسخی از سوی آنها دریافت نشده است.
یکی از حاضرین در اعتراض امروز مقابل شهرداری سنندج، از حضور مأمورین نیروی انتظامی در مراحل پایانی حرکت اعتراضی خبر داد.
وجود حشرات موزی و فصلی در شهر سنندج و طی ٢ ماه گذشته، موجب شیوع چندین بیماری در سطح شهر و علی‌الخصوص بیماری کودکان و افراد سالخورده شده است.
شهروندان سنندجی برای دفع این حشرات، همه روزه با آتش زدن کارتن و موادی که منجر به ایجاد دود گردند، اقدام به متواری کردن حشرات می‌کنند.
اعتراض کنندگان پلاکاردهایی با مضمون “شهر ما به شهر پشه‌ها” و شعرهایی از این دست، اعتراض‌های خود را ابراز کردند.