عمل جراحی زندانی سیاسی تبعید شده به طبس در سنندج

666یک زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان طبس در بیمارستان سنندج از ناحیه کمر مورد عمل جراحی قرار گرفت.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه سوم خردادماه، فخرالدین فرجی زندانی سیاسی کُرد اهل مریوان، در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج به دلیل بیماری دیسک کمر مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

پزشک معالج این زندانی سیاسی کُرد، این عمل جراحی را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و وضعیت عمومی فخرالدین فرجی را مناسب اعلام کرده است.
26700
پزشک معالج فخرالدین فرجی، وضعیت عمومی وی را مناسب اعلام کرد
کمال حسینی، فعال حقوق‌بشر می‌گوید: فخرالدین فرجی که در زندان طبس نگهداری می‌شود، اواخر هفته گذشته با موافقت مسئولان زندان طبس و به منظور معالجه پزشکی به مدت ١٥ روز به مرخصی استعلاجی آمد و از روز شنبه دوم خردادماه ٩٤ در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج بستری شده است.
فخرالدین فرجی اردیبهشت‌ماه سال ٩٠ به‌همراه سه شهروند دیگر کُرد به نام‌های محمدحسین (خسرو) رضایی، چنگیز قدم‌خیر و ایوب اسدی به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” بازداشت گردیدند.
این چهار شهروند کُرد، اردیبهشت‌ماه سال ٩١ به اتهام “محاربه” از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزسیون در دادگاه انقلاب سنندج محاکمه و فخرالدین فرجی به ٣٠ سال زندان و تبعید به زندان طبس، محمدحسین رضایی به ٤٥ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم‌خیر ٤٠ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان و ایوب اسدی نیز به ٢٠ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.