اخراج کارگران شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد طی هفت ماه گذشته

12007بعد از تعویق یازده ماهه حقوق ٢٠٠ کارگر شرکت‌های چهار گانه سبز مهاباد ،١٤٢ نفر از کارگران این مجتمع کشاورزی اخراج شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت کوردستان میدیا، شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد بیش از١١ ماه است که حقوق ٢٠٠ کارگر را پرداخت نکرده‌اند، این روند و پی‌گیری مطالبات از سوی کارگران این مجتمع، موجب اخراج ١٤٢ نفر از کارگران این مجتمع شده است.

ایلنا اعلم کرده است: بیش از ٢٠٠ کارگر شاغل در شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد که شامل”کشت و صنعت مهاباد”، “مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد”، “مجتمع هما مرغ مهاباد” و “سردخانه زمزم مهاباد” می‌شوند، بیش از ١١ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌اند و این روند موجب شده که ١٤٢کارگر این مجتمع کشاورزی در سال ٩٣ اخراج شوند.

بنا به گفته کارگران شرکت‌های چهارگانه سبز مهاباد، این درخواست مطالبات مربوط به ٩ ماه حقوق سال ٩٣ است و در سال جاری نیز کارگران حقوقی دریافت نکرده‌اند و همچنین بر این باورند، مشکلات این مجتمع از زمان واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی شروع شده است.

اخراج کارگران بومی از پروژەهای عمرانی و صنعتی کردستان از سوی کارفرمایان و شرکت‌های پیمانکاری وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران در میان دستورعمل نهادهای مرتبط قرار گرفتە است و این امر باعث افزایش چشمگیر بیکاری و فقر در کردستانات شدە است.