بلاتکلیفی یک زندانی کُرد به رغم گذشت 3 سال از بازداشت

سرکوب ملت کرد و فشار بر زندانیان سیاسی همچنان در دستور کار مقامات جمهوری اسلامی است. محمد عبدالهی شهروند کردیست که‌ از فروردین ماه سال 89 بازداشت اما هنوز در بلاتکلیفی بسر میبرد.

محمد عبدالهی از اهالی بوکان در فروردین ماه سال 89 بازداشت شد . در زمان بازداشت مأموران امنیتی بدون توجه‌ به‌ اینکه‌ وی مسلح نیست با تیراندازی او را مجروح کرده‌ و با خود بردند.

محمد عبدالهی پس از بازداشت به‌ مدت 3 ماه در اداره‌ اطلاعات اورمیه‌ تحت شدید ترین شکنجه‌ ها قرار گرفت. در حین شکنجه‌ یک دست و یک پای او به‌ علاوه‌ تقریبا تمامی دندانهایش شکسته‌ شد با این وجود هیچگاه اجازه‌ ندادند که‌ او در‌بیمارستان خارج از زندان مداوا شود.

او را باهمین وضعیت به‌ زندان مهاباد انتقال دادند. اکنون با گذشت 3 سال از زمان بازداشت دست و پای ‌شکسته‌ او کج جوش خورده‌ اند و در حالیکه‌ این زندانی سیاسی در بیش از 9 جلسه‌ دادگاهی به‌ اتهام محاربه‌ محاکمه‌ شده‌ اما بدلیل فقدان هرگونه‌ مدرکی برای اثبات ادعای دستگاههای امنیتی ، حکمی برای او صادر نشده‌ و همچنان بلاتکلیف در زندان است.

محمد عبدالهی تاکنون از حق گرفتن وکیل نیز محروم بوده‌ است. این زندانی کرد برادر محمد امین عبداللهی است که‌ از چند روز پیش در اعتراض به‌ عدم توجه‌ به‌ خواسته‌ هایش در زندان اورمیه‌ دست به‌ اعتصاب غذا زده‌ . گفتنیست که‌ محمد امین عبدالهی از حوالی ظهر امروز به‌ سلول انفراادی منتقل شده‌ است.