کابوس خودکشی همچنان گریبانگیر جوانان است

26969 آمارهای منتشره حاکی از افزایش خودکشی در میان جوانان در کُردستان ایران و در تازه‌ترین موارد سه جوان کُرد اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی هفته گذشته، سه جوان کُرد از جمله دو دختر ١٧ ساله به زندگی خود پایان داده‌اند.
در همین رابطه، روز چهارشنبه بیستم خردادماه، یک جوان ١٩ ساله به نام هادی حیدری اهل روستای “گولانه” از توابع شهر دیواندره در منزل مسکونی از طریق حلق‌آویز نمودن به طناب‌دار اقدام به خودکشی و جان خود را از دست داد.

تاکنون دلیل خودکشی این جوان ١٩ ساله معلوم نشده است.
از دیگر سو، روز جمعه بیست ودوم خردادماه، یک دختر ١٧ ساله اهل مریوان به نام آلان رضاپور به دلیل هر آنچه “اختلافات خانوادگی” عنوان گردیده، اقدام به خودسوزی کرد.
گفته می‌شود، این شهروند مریوانی متاهل و صاحب یک نوزاد ٥ ماهه می‌باشد که به دلیل شدت جراحات سوختگی جان باخته است.
همچنین، روز چهارشنبه بیستم خردادماه، یک دختر دیگر ١٧ ساله به نام مرضیه احمدی از طریق حلق‌آویز نمودن به طناب‌دار به زندگی خود پایان داد.
این دختر جوان اهل روستای “قلعه‌رش” از توابع شهرستان سردشت می‌باشد.
در ماه‌های اخیر آمار خودکُشی‌های موفق شهروندان کُرد روند صعودی داشته و در این ارتباط نهادهای حکومتی کوچک‌ترین واکنش در علل و انگیزه‌ی این خودکُشی‌ها از خود نشان داده‌اند.
فقر و بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی در مناطق کُردنشین ایران یکی از عمده عوامل بروز خودکُشی در بین ساکنین این مناطق است که بیشترین آمار خودکُشی را در ایران به خود اختصاص داده است.