اذیت خانواده‌ی منصور آروند بُعد جدیدی به خود گرفت

Dayika-Mensur-Arvend-300x176 خانواده‌‎ی “منصور آروند” زندانی سیاسی کُرد اعدام‌شده، از سوی اداره‌ی اطلاعات مهاباد مورد تهدید قرار گرفتند که نباید به هیچ عنوان خواهان تحویل جسد وی باشند.
به گزارش ماف نیوز، ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات مهاباد، از طریق تماس تلفنی با خانواده‌ی منصور آروند، اقدام به آزار و اذیت آنان نموده و آنان را تهدید کرده‌اند در صورتی که خواهان تحویل جسد وی هستند، می‌بایستی به عضویت نیروهای آنها در بیایند.

این در حالی است که پیشتر و بعد از انتشار خبر اعدام منصور آروند، به خانواده‌ی وی اطلاع داده شده بود که می‌توانند جهت انتقال جسد وی، با “گل و شیرینی” به زندان میاندوآب مراجعه کنند اما بعد از مراجعه‌ی آنها، به ایشان اعلام شده بود که جسد به آنها تحویل داده نخواهد شد.

یک منبع نزدیک به خانواه‌ی آروند به خبرنگار ماف نیوز در مهاباد گفت: از زمان اعدام منصور آروند تاکنون، چندین بار ستاد خبری اداره‌ی اطلاعات، طی تماس‌هایی تلفنی، خانواده‌ی وی را مورد آزار قرار داده و با فحاشی به منصور آروند، وی را “فردی موزی و وابسته به بیگانگان” قلمداد کرده‌اند.

منصور آروند که به اتهام محاربه از طریق همکاری مؤثر با گروههای معاند نظام و… از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده بود، در روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی از زندان مهاباد به زندان میاندوآب منتقل و روز یکشنبه ۲۴ خردادماه سال جاری، اعدام شده بود.

اعدام این زندانی سیاسی کُرد در حالی صورت گرفته است که پیشتر در اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۳ خورشیدی، حکم اعدام این زندانی ٣٨ ساله از سوی دیوان عالی کشور با یک درجه تخفیف به حبس ابد تغییر یافته و خبر لغو این حکم پس از انتقال وی از زندان ارومیه به زندان مهاباد، به صورت شفاهی به وی ابلاغ شده بود.

منصور اروند در خردادماه سال ١٣٩٠ در منزل خود بازداشت شد و از سوى شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد، با اتهامات “محاربه با خدا و همکارى با احزاب کُرد” به اعدام محکوم شد.

این شهروند کُرد، بە اتهام محاربە و همکاری با یکی از احزاب اپوزسیون کُرد از سوی دادگاه انقلاب مهاباد محاکمە شدە بود.

حکم اعدام منصور آروند زندانی سیاسی اهل مهاباد، در شهریورماه سال ٩١ از سوی دادگاه انقلاب این شهر صادر شده بود.