وضعیت بحرانی یک زندانی عرب اهوازی

کوردستان میدیا: یکی از فعالین فرهنگی، سیاسی و حقوق بشر اهوازی تحت شکنجەهای شدید و وحشیانه در زندان به وضعیت بسیار نامناسب جسمی درآمده است.
به گزارش فعالان حقوق بشر اهوازی، علی چیشات، زندانی عرب اهوازی، با وجود گذشت ٨ ماه در سلولهای انفرادی نيروهای اطلاعات و تحمل انواع آزار و اذيت‌ها ، شكنجه‌های جسمی و فشارهای روحی و روانی تاكنون حق داشتن حتى وكيل را ندارد.
این زندانی عرب در اثر شکنجەهای شدید به وضعیت بسیار نامناسب جسمی درآمده است.

فعالین حقوق بشر اهوازی نگرانی خود را از گرفتن اعترافات دروغین از این زندانی سیاسی و پخش در کانال‌های رژیم ابراز نمودەاند.
با توجه به قوانین بین‌المللی و حتی قوانین آئین دادرسی رژیم ایران نیز، استفاده از شکنجه و آزار واذیت به عنوان متهم شناساندن کسی مجاز نیست. ماده ۷ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، که جمهوری اسلامی از امضا کنندگان آن است، مانع شکنجه است و عاملین امضا کننده را ملزم میکند که به آن پايبند باشند.
علی چبیشات( كعبی) ٤٦ ساله، ساكن روستای كعب خلف مسلم تابع شهر شوش كه در نیمەی دوم آبان‌ماه سال گذشته،همراه دو تن از فرزندان خود به نام‌های حسین و صلاح‌الدین و چندین نفر از اهالی منطقه همچون حبیب سیلاوه و سید یاسین موسوی و سلمان جایان و محمد جایان بدلیل فعالیتهای سیاسی – فرهنگی و مذهبی توسط نیروهای اداره اطلاعات دستگیر شد.