شلیک نظامیان مرزی، کشته و زخمی شدن ٤ کولبر کُرد را درپی داشت

28082در ادامه کشتار کولبران کُرد، ٤ کولبر دیگر کُرد در نتیجه شلیک نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران، کشته و زخمی شدند.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، گروهی از کولبران کُرد در مناطق مرزی پیرانشهر هدف تیراندازی نیروهای نظامی حکومت ایران قرار گرفتند و در نتیجه تیراندازی این نیروها، یک کولبر کُرد جان باخته و سه کولبر دیگر زخمی گردیدند.

خبرنگار کُردپا در پیرانشهر هویت کولبر جان باخته را “جعفر لاچینی” اهل مهاباد اعلام کرده که در منطقه “میرگان” پیرانشهر هدف گلوله نظامیان حکومت اسلامی ایران قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

خبرنگار کُردپا گزارش داد: درپی شلیک این نیروها، سه کولبر دیگر به نام‌های علی گله، لقمان گله و علی برجویی به شدت زخمی شده‌اند.

شهروندان مناطق مرزی به دلیل بیکاری، فقر و تورم بیش از حد به کولبری در نقاط مرزی روی برده که در اکثر موارد هدف تیراندازی نیروهای نظامی قرار می‌گیرند.

پیشتر صالح نیکبخت در گفتگویی با آژانس کُردپا گفته بود: در طی چند سال گذشته کلیه موارد مرگ کولبران کُرد به صورت “شبه عمد” و “غیرعمد” تلقی گردیده و از پیگرد قانونی مصون شده‌اند.

براساس آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، از ابتدای سال جاری تاکنون، ١٠ کولبر کُرد براثر شلیک نیروهای نظامی حکومت ایران در مناطق مرزی کردستان جان باخته‌اند و ١٠ کولبر دیگر زخمی‌شده‌اند.