صدور قرار وثیقه و انتقال بازداشت شدگان روز قدس تبریز به زندان

tabriz-ghods-face-300x191 چهار تن از فعالان مدنی تبریز که جمعه همزمان با اعتراضات روز قدس از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، پس از تعیین وثیقه به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای هر کدام، به زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکشنبه ۲۱ تیر ۹۴ رسول رضوی، حسین رخشانی کیا و سئویندیک لطفی به قرنطینه زندان مرکزی تبریز منتقل شدند و تا این لحظه اطلاعی از هویت نفر چهارم در دست نیست. پیش بینی می شود این فعالین در روزهای آینده پس از تامین قرار وثیقه موقتا آزاد گردند.

بر اساس گزارش های رسیده، این فعالین در بازداشتگاه اداره حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته بوده اند. رسول رضوی یکی از بازداشت شدگان پیشتر نیز در سال ۹۲ در پی فعالیتهای هویت طلبانه بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

روز جمعه نوزدهم تیرماه، فعالان مدنی تبریز با در دست داشتن پلاکارد و پارچه نوشته هایی و در خلال تظاهرات روز قدس حمایت خود را از مسلمان تُرک اویغور چین نشان داده بودند. همچنین در اعتراض مشابهی در شهر اهر نیز با دخالت نیروهای امنیتی ابراهیم نوری و میلاد عظیمی دو تن از فعالین هویت طلب، برای ساعاتی بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته بودند.