تلفن و پیامک‌های اطلاعات، خانواده فعالان سیاسی کُرد را هراسان کرده است

28226اداره‌ی اطلاعات سنندج با تماس تلفنی و ارسال پیامک، خانواده فعالان سیاسی کُرد را تحت فشار گذاشته است.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی چند مدت اخیر، اداره‌ی اطلاعات سنندج از طریق تماس تلفنی و با ارسال پیامک “تهدیدآمیز” برای خانواده فعالان سیاسی که در خارج از کشور هستند از آنها خواسته است که فرزندان خود را به ایران بازگردانند.

خانواده یکی از فعالان سیاسی در این‌باره به خبرنگار کُردپا گفت: بیش از ٢٠ سال است که فرزند ما در یکی از کشورهای اروپایی ساکن است، اما اداره اطلاعات صرفا جهت صلب آرامش با ما تماس گرفته و در این رابطه ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

در همین رابطه، یک منبع مطلع به آژانس کُردپا اعلام کرد: نهادهای امنیتی در سنندج اینگونه وانمود می‌کنند که از عضویت و عدم عضویت شهروندان در احزاب سیاسی کُرد بی‌اطلاع هستند و طی مدت اخیر چندین پیامک را برای شهروندان ارسال و از آنها خواسته‌اند که نباید اجازه عضویت در احزاب را به فرزندان خود بدهند.

این منبع افزود: اداره‌ی اطلاعات همچنین در چندین حالت، مستقیما با خانواده فعالان سیاسی تماس گرفته است.

خانواده این فعالان سیاسی می‌گویند: محتوای این پیامک‌ها تهدیدآمیز بوده و این اقدام اداره‌ی اطلاعات را در راستای ایجاد رعب و وحشت تلقی می‌کنند.

پیشتر، اجلال قوامی فعال حقوق‌بشر کُرد به آژانس کُردپا اعلام کرده بود: تعدادی پیامک کوتاه برای فعالان حقوق‌بشر، مدنی و شماری از شخصیت‌های سرشناس ارسال و محتوای این پیام‌ها مشخصا تعدادی از فعالیت سرشناس فرهنگی و سیاسی و حقوق بشری را هدف گرفته و درصدد تخریب شخصیت آنها می‌باشند.

وی اظهار داشته بود: این پیامک‌های کوتاه توسط افرادی ناشناس ارسال و به نظر من این اقدامات در جهت ایجاد آشوب و اختلاف انجام شده و گمان می‌رود که این پیامک‌های کوتاه هدف ویژه‌ای را در پشت پرده دنبال کنند و به صورت سیستماتیک طراحی و سازماندهی شده باشند.