انتقال پرونده‌ی نقض اعدام سهیل عربی

Suheyl-Erebi-300x189 پرونده‌‎ی “سهیل عربی” پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور برای رسیدگی به شعبه عرض ارسال شد.
ماف نیوز، امیرسالار داودی وکیل سهیل عربی با اعلام این مطلب نوشته است: “در پی نقض حکم سهیل عربی در شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور با تصدی گری جناب قاضی اسلامی, پرونده به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک ارجاع و اخطار حضور به دفتر ابلاغ گردید و دهم شهریور ماه سال جاری جهت رسیدگی شعبه مرجوع الیه (شعبه هم عرض ۷۶ کیفری استان سابق) تعیین گردیده است.”

سهیل عربی (زاده‌ی ۱۳۶۳) وبلاگ نویس ایرانی است که به اتهام اهانت به مقدسات اسلامی به اعدام محکوم شده است.

وی مدیریت هشت صفحه در شبکه اجتماعی فیس بوک را بر عهده داشته است. وی متاهل و دارای یک فرزند بوده است.

عربی در آبان ۱۳۹۲ به همراه همسرش توسط قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران دستگیر گردید. همسرش پس از چند ساعت آزاد شد اما وی برای مدت دو ماه در سلول انفرادی نگهداری می‌شد و سپس به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل گردید.

اتهامات وی سب‌النبی و اهانت به امامان شیعه و همچنین سید علی خامنه‌ای و احمد جنتی و غلامعلی حداد عادل است. در پی این اتهامات عربی به اعدام محکوم گردید و حکم وی در روز ۴ آذر ۱۳۹۳ در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

در حالی که رسانه های حکومتی، به سهیل اتهام تجاوز به عنف می زنند، سایت سحام نیوز متن دادنامه سهیل عربی را برای نخستین بار منتشر می‌کند و اعلام می‌کند مطابق نص صریح حکم دادگاه، اعدام سهیل عربی نه به خاطر تجاوز به عنف، بلکه به خاطر اتهام دیگری که “سب النبی” خوانده شده، می‌باشد.